توصیه های مفید در خرید کفش

توانایی خرید کفش با کیفیت و شیک را می توان با یک استعداد هنری واقعی مقایسه کرد. شما باید یک تصویر روشن از آنچه که به دنبالش هستید داشته باشید و از خرید کفش بر اساس ظاهر آن اجتناب کنید. ما در دلیچی تصمیم گرفتیم تا مطمئن شویم کدام یک از تفاوت های ظریف را باید در هنگام خرید کفش مورد توجه قرار داد و خوشحالیم که نتایج دانسته های خود را در اختیار شما قرار می دهیم و به اشتراک می گذاریم!

خرید کفش یکی از مهم ترین خریدها به حساب می آید زیرا در حقیقت بیشتر وقت ما صرف پیاده روی در محل کار و گردش های روزانه می شود. بنابراین انتخاب هوشمندانه و دقیق در خرید کفش می تواند به راحتی و آسایش ما در طول روز کمک کند. در این مقاله سعی کرده ایم چند نمونه از مهمترین و کلیدی ترین موارد و توصیه ها در خرید کفش خوب و مناسب را در اختیارتان قرار دهیم .

هنگام خرید کفش اطمینان حاصل کنید که قسمت کف و پاشنه شکل خود را حفظ می کنند. هنگامی که آن ها را فشار می دهید و سپس رها می کنید، باید ثابت باقی بماند و تغییر شکل ندهد. پاشنه باید سفت و محکم باشد، پاشنه ی نرم می تواند به سرعت خراب شود و این باعث می شود که هنگام راه رفتن ناراحتی زیادی را احساس کنید

شما باید اندازه کفش جدید خود را بر اساس اندازه پای بزرگترتان انتخاب کنید. باور کنید یا نه، در بسیاری از مردم یک پا کمی بزرگتر از دیگری است. بنابراین، شما باید چند جفت کفش در اندازه های مختلف به پا کنید تا هر دو پایتان در آن احساس راحتی کند.

هنگام خرید کفش های جدید، ثابت ماندن پاشنه جزء الزامات است. اگر سعی می کنید کفش های پاشنه بلند داشته باشید، سعی کنید فشار کمتری را روی کف قرار دهید. در برخی موارد این باعث می شود که پاشنه کمی به سمت عقب برود که این نشان می دهد که این کفش ارزش خرید را ندارد، مگر اینکه خود را برای یک راه رفتن وحشتناک و از دست دادن تعادل به هنگام راه رفتن (چیزی که مطمئنا شما را عصبی می کند) آماده کنید.

شما همچنین باید به انعطاف پذیری کفش توجه کنید. قسمت پشت کفش را در دست بگیرید و سعی کنید قسمت نوک کفش را به سمت داخل خم کنید. یک سختی کوچک کافی است تا از حرکت مفاصل پا به طور عادی جلوگیری کند. در نتیجه ممکن است منجر به اختلالات راه رفتن، خستگی سریع و باعث افزایش مصرف انرژی بدن شود. اگر کفش خشک و سفت باشد در پا ایجاد پینه و میخچه می کند.

هیچ گاه به امید جا باز کردن کفش، مجبور به خرید کفش تنگ نشوید. خریدن کفش های تنگ می تواند به مشکلات گردش خون و عملکرد عضلانی منجر شود. علاوه بر این، چنین کفش هایی به سرعت ظاهر اولیه و زیبای خود را از دست می دهند.

توصیه می کنیم در اواخر بعد از ظهر به خرید بروید. در پایان روز، پاها کمی متورم می شوند. این به این معنی است که یک جفت کفش که در صبح کاملا راحت به نظر می رسد ممکن است در شب بسیار تنگ باشد. بهتر است کفشی را انتخاب کنید که در پایان روز در آن احساس راحت تری می کنید. بنابراین اگر کفش کوچکتر بخرید در انتهای روز حتما دچار مشکل خواهید شد و پیاده روی سختی خواهید داشت.

کفش های جدید را همیشه از داخل کنترل کنید. سطح داخلی باید نرم باشد، بدون درز داخلی خشن. کفی باید انعطاف پذیر، نرم و قابل برداشتن باشد. هنگام خریدن کفش نو، حتما بر روی سطح سخت راه بروید، راه رفتن بر روی فرش با هر کفشی راحت به نظر می رسد. اگر قصد خرید کفش های پاشنه بلند را دارید، توجه کنید که حداکثر ارتفاع پاشنه باید ۹٫۵ سانتی متر باشد. فاصله ی بین سینه و پاشنه نباید کمتر  از ۳ سانتی متر باشد. فاصله ی کمتر از ۳ سانتی متر باعث می شود وزن بیشتری به انگشتان پا منتقل شود.

به کف کفش توجه کنید. کف کفش حتما باید آج دار باشد تا از سُر خوردن جلوگیری کند. در واقع کفش های دارای کف صاف و لغزنده اصلا انتخاب مناسبی نیستند.

با توجه به اینکه قالب کفش های مختلف متفاوت است بنابراین به هنگام خرید حتما آن را بپوشید و صرفا بر اساس سایز، آن را نخرید. با گذشت زمان پاها کمی بزرگ تر و پهن تر می شوند، بنابراین شما باید هر ۲ سال یکبار سایز پای خود را اندازه گیری کنید. به خصوص اگر ترجیح می دهید کفش های خود را اینترنتی خریداری کنید.

اگر یکی از انگشت های پایتان بلندتر از بقیه است کفشی را انتخاب کنید که جلوی آن به اندازه ۱ تا ۲ سانتی متر خالی باشد. بهترین فاصله بین کفش و نوک انگشتان پا حدود یک سانتی متر فاصله از بلندترین انگشت است.

کفش های عروسکی رو باز که قسمت بیشتر پا را نمی پوشانند نیز انتخاب مناسبی نیستند.

دقت کنید که فضای اضافی جلوی کفش باعث می شود پا درون کفش بلغزد و در نتیجه پا تاول بزند.

بهترین انتخاب برای جنس کفش ،انتخاب کفش هایی است که رویه آن ها چرم است. زیرا چرم طبیعی دارای منافذ طبیعی در بافت خود است و امکان تبادل هوا به بیرون و داخل کفش را فراهم می کند و در نتیجه از بوی بد پا جلوگیری می کند. در مقابل کفش های با جنس چرم مصنوعی موجب عرق کردن پا و بوی بد آن می شوند.

هنگام خریدن کفش های اسپرت و یا کفش هایی که می خواهید با جوراب بپوشید دقت داشته باشید از جورابی استفاده کنید که نه خیلی ضخیم و نه خیلی نازک باشد. خانم هایی که دارای اندام متوسط و چاق و همچنین دارای قد متوسط و کوتاه هستند می توانند از کفش های پاشنه دار استفاده کنند، زیرا این کفش ها باعث زیباتر شدن حرکات بدن به هنگام راه رفتن می شوند. البته توجه کنید کفش های دارای پاشنه های سوزنی مناسب نیستند و به پا آسیب می رسانند. اگر پیاده روی های طولانی انجام می دهید بهترین کفش ها آنهایی هستند که کل پا تا مچ را پوشش می دهند و از آسیب رسیدن به پا و مچ جلوگیری می کنند.

امیدواریم موارد گفته شده در این مقاله به شما در خرید کفش مناسب کمک کرده باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

پیمایش به بالا