ملاحظات نگهداری لباس

شستن لباس ها

 هنگام شست و شوی لباس در ماشین لباس شویی باید نحوه شست و شو را مشخص کنید. شست و شو با ماشین لباسشویی دارای نماد یک ظرف سه طرفه با خطوط موجی در بالا می باشد. این نماد پر از آب را به عنوان ماشین لباسشویی پر از آب تصور کنید تا همیشه به یاد داشته باشید که این نماد نشان دهنده شست و شو با ماشین است.

 (نماد شست و شو) نشان می دهد که آیا لباس شما برای شست و شو مناسب است یا خیر.

 دمای شست و شو توصیه شده توسط شماره در داخل نماد نشان داده شده است. نماد شست و شو بدون نوار از حداکثر عمل با چرخش عادی استفاده می کند. شماره داخل وان حداکثر دمای شست و شو را نشان می دهد، به عنوان مثال در اینجا 40 درجه است.

 نماد شست و شو با یک نوار (یک خط در زیر نماد) نشان دهنده یک فرایند شست و شوی ملایم است.

 از چرخه شست و شوی دائمی یا در فشار ثابت استفاده کنید. شست و شو با دست یا ماشین و با چرخش خفیف و شست وشوی ملایم انجام شود. شماره داخل وان حداکثر دمای شست و شو را نشان می دهد، به عنوان مثال در اینجا 40 درجه است.

نماد شست و شو با دو نوار(دو خط زیر نماد) نشان دهنده یک شست و شوی بسیار خفیف و چرخش ملایم است. شماره داخل وان حداکثر دمای شست و شو را نشان می دهد، به عنوان مثال در اینجا 40 درجه است. پس اگر در زیر این نماد دو خط قرار داشته باشد، از چرخه شست و شوی ملایم استفاده کنید.

اگر داخل نماد یک نقطه قرار داشت، آن را در آب سرد شست و شو دهید.

اگر داخل نماد دو نقطه قرار داشت، آن را در آب گرم شست و شو دهید.

اگر داخل نماد سه نقطه قرار داشت، آن را در آب داغ شست و شو دهید.

اگر داخل نماد حاوی عدد باشد، آن را در آب بشویید (درجه سانتیگراد) از آن عدد (به عنوان مثال اگر عدد 30 باشد، لباس را در آب با درجه حرارت 30 درجه سانتیگراد یا 86 درجه فارنهایت بشویید).

دست یک زن با لاک قرمز درحال شستن لباس

علامت شست وشو با دست.

 فقط شست و شو با دست انجام شود. حداکثر دمای شست و شو 40 درجه است. شما باید لباس هایی که دارای این نماد هستند را با دست شست وشو دهید و در ماشین لباسشویی قرار ندهید زیرا ممکن است پارچه ی لباس بیش از حد ظریف باشد. به طور کلی نباید لباس هایی که با دست شسته می شوند را با دمای بالاتر از 40 درجه سانتیگراد (104 درجه فارنهایت) بشویید.لباس را نمی توانید بشویید!

 نشویید. لباس هایی با این نماد را نباید به هیچ وجه بشویید. چه با دست و چه با ماشین لباس شویی امکان شست و شو وجود ندارد. در عوض لباستان را با تمیز کننده خشک کنید و اطمینان حاصل کنید که پارچه به طور مناسب تمیز می شود.

یک لباس که مایع سفید کننده روی آن ریخته

سفید کردن لباس

 استفاده از مواد سفید کننده مجاز است. علامتی به شکل مثلث! اگر بر روی لباس این علامت را مشاهده کردید می توانید از سفید کننده برای شست و شو استفاده کنید. اگرچه یک مثلث به هیچ وجه شبیه سفید کننده نیست، اما سعی کنید همیشه آن را به یاد داشته باشید. شما ممکن است در صورت لزوم، سفید کننده را با کلر یا سفید کننده اکسیژن دار بر روی لباس بمالید.

 از سفید کننده استفاده نکنید. اگر بر روی نماد مثلث یک ضربدر X قرار دارد از سفید کننده استفاده نکنید. چه سفید کننده کلردار و چه اکسیژن دار. برای از بین بردن لکه ها از روش دیگری استفاده کنید.

تصوی یک ماشین لباس شویی و یک ماشین خشک کن در کنار هم

خشک کردن لباس ها

جعبه ای با یک دایره در داخل علامت خشک کن می باشد. لباس هایی که قرار است در خشک کن خشک شوند را مشخص کنید. اگر بر روی لباس برچسبی با نماد یک مربع و دایره ای داخل آن باشد، می توانید لباس خود را خشک کنید. فکر میکنم مربعی با یک دایره در وسط به عنوان نمادی برای خشک کن به راحتی در خاطر شما خواهد ماند. شما می توانید به طور معمول لباس هایتان را خشک کنید، بدون هیچ گونه ملاحظه ی خاصی.

خشک شدن در دمای کم امکان پذیر باشد. اگر این نماد دارای یک نقطه باشد، در دمای پایین خشک می شود.

خشک کردن در دمای طبیعی امکان پذیر است. اگر این نماد دارای دو نقطه باشد، در دمای متوسط خشک می شود.

اگر این نماد دارای سه نقطه است، در دمای بالا خشک می شود.

از خشک کن استفاده نشود. وقتی خشک کردن لباس های خود را در خشک کن مشخص نیست. در صورتی که برچسب حاوی یک نماد یک خشک کن با X از طریق آن، پوشاک خود را خشک نکنید. استفاده از خشک کن می تواند به لباس شما آسیب برساند، بنابراین مطمئن شوید که لباس را با استفاده از آویزان کردن خشک کنید و یا بر روی سطح صاف خشک شود.

تعدادی لباس که برای خشک شدن روی بند آویزان هستند

اگر برچسب شما حاوی نماد مربع باشد، لباس خود را در هوای آزاد خشک  کنید. این نماد به معنای “خشک شدن طبیعی” است. از خشک کن لباس یا روش دیگری استفاده نکنید.

اگر نماد حاوی نیم دایره ای است که دو گوشه بالا را وصل می کند، لباس را آویزان کنید تا خشک شود.

بر روی خط لباس بپوشانید تا خشک شود.

خشک کردن در یک سطح صاف تخت. اگر نماد دارای یک خط افقی در وسط مربع باشد، لباس باید به صورت افقی خشک شود.

بدون چلاندن خشک کنید. اگر نماد دارای سه خط عمودی در وسط مربع باشد، در این مورد لباس باید در حالت آویزان خشک شود.

روی طناب یا بند خشک شود.

اگر نماد دارای دو خط مورب در گوشه سمت چپ بالا باشد، لباس باید در سایه خشک شود.

فردی درحال اتو کردن لباس روی میز اتو

اتوکشی لباس

اگر بر روی لباس نماد اتو باشد می توانید آن را اتوکشی کنید. فقط در بعضی موارد دقت کنید تا دمای اتو بیشتر از حدی که گفته شده نباشد. اگر لباس دارای یک نماد شبیه اتو باشد، می توانید اتوکشی کنید. یکی از نمادهایی که به راحتی می توانید به یاد داشته باشید نماد اتو است. شما می توانید به طور معمول، بدون هیچ گونه ملاحظه ی خاصی از اتو استفاده کنید.

 اتوی سرد. حداکثر درجه حرارت اتو کشی 110 درجه فارنهایت. اگر این نماد دارای یک نقطه باشد، نشان دهنده اتوکشی در دمای پایین است.

 اتوی گرم. حداکثر دمای اتو کشی 150 درجه فارنهایت. اگر این نماد دارای دو نقطه باشد، اتوکشی در دمای متوسط می باشد.

 اتوی داغ. حداکثر دمای اتو کشی 200 درجه فارنهایت. اگر این نماد دارای سه نقطه باشد، اتوکشی در دمای بالا را نشان می دهد.

 اتونشود. هنگامی که علامت اتو بر روی لباس باشد و بر روی آن یک  X باشد، اتوکشی نکنید. اگر لباس دارای چین و چروک است، و به شما اجازه خشک شدن داده است می توانید لباس را خشک کنید. همچنین می توانید در حالی که حمام بخار گرفته است لباس را آویزان کنید تا چین و چروک لباس از بین برود.

تصویر یک مرد و زن در خشک شویی

خشک شویی لباس

اگر برچسب حاوی یک دایره باشد، لباس را تمیز کنید. به جای شستن یا خشک کردن آن در خانه، لباس را با تمیزکننده خشک پاک کنید. معمولا پارچه با این نماد نمی تواند مرطوب شود. آب و همچنین گرمای زیاد می تواند پارچه را خراب کند.

تعیین اینکه چه نوع حلالی برای تمیز کردن خشک استفاده شود.اگر برچسب حاوی دایره ای با یک حرف در آن باشد، لباس را با یک حلال خاص تمیز کنید. این نشان  برای تمیزکننده های خشکی که برای پارچه خاص استفاده می شود، به کار می رود. حرف A به این معنی است که هر حلالی می تواند مورد استفاده قرار گیرد، حرف F فقط حلال های نفتی می تواند استفاده شود، و حرف P به معنای هر حلالی است به جز تریکلرواتیلن می باشد.

لباس ممکن است حرفه ای خشک شود. P نشان دهنده محلول پرکلروتیلن است.

لباس ممکن است حرفه ای تمیز خشک شود. P نشان دهنده محلول پرکلروتیلن است. یک خط زیر نماد نشان دهنده خشک شویی ملایم است.

لباس ممکن است حرفه ای خشک شود. F نشان دهنده حلال های هیدروکربن است که یک محلول سازگار با محیط زیست و ضعیف است.

لباس ممکن است حرفه ای خشک شود. F نشان دهنده حلال های هیدروکربن است که یک فرایند سازگار با محیط زیست و خفیف است. نوار تک نشان دهنده یک خشک شویی ملایم است.

خشک شویی نشود. اگر برچسب لباس دارای دایره ای  با X بود، یعنی لباس را نشویید. دقت کنید که آیا می توانید لباس را در خانه بشویید و خشک کنید یا خیر.

استفاده از نماد ها برای نگهداری بهتر لباس به شما در حفظ و نگهداری لباس هایتان کمک می کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

پیمایش به بالا