1 نورپردازی در دکوراسیون داخلی

چیدمان منزل و هماهنگی بین وسایل در خانه

چیدمان منزل و هماهنگی بین وسایل در خانه بسیار مهم است و می تواند باعت آرامش و راحتی ما باشد.

افراد می توانند محیط زندگی خودشان را بر اساس نیاز و انتظارات خود تغییر دهند. این هماهنگی می تواند توسط سبک وسایل، هارمونی رنگ ها و… باشد.

ما می توانیم بدون زمان و هزینه زیاد، کمی تغییر و تحول در سبک منزلمان دهیم که در ادامه تعدادی از نکات و اصول صحیح دکوراسیون را ذکر کرده ایم.

دکوراسیون داخلی منزل

اگر فضای منزل کوچک است، نباید از وسیله های خیلی بزرگ، پرده ها و مبل هایی که طرح شلوغ دارند استفاده کرد، باید از طرح های ساده استفاده کنید.

 از مبلمان ساده و ظریف مثل راحتی های ال استفاده کنید.

از رنگ های روشن استفاده کنید، باعث می شود که نور را منعکس کند و خانه دلبازتر به چشم بیاید.

دیوارهای خانه هر چه ساده تر باشد و یا از کاغذ دیواری هایی که طرح کمتری دارند و روشن هستند استفاده کنید، خانه بزرگ تر دیده می شود.

سعی کنید سبک مبلمان و فرش باهم همخوانی داشته باشد. اگر دوست دارید سبک منزلتان سنتی باشد از فرش های دست بافت و مبلمان سنتی یا کلاسیک استفاده کنید.

برای فضای منزل با سبک مدرن می تواتید از فرش های فانتزی و امروزی با کاناپه یا نیم ست و یا راحتی استفاده کنید.

نورپردازی در دکوراسیون داخلی

نوع بافت و طرح پارچه ی مبل ها بسیار مهم است. باید در نظر بگیرید اگر فرش طرح زیادی دارد سعی کنید مبلمان را ساده تر انتخاب کنید ویا بلعکس. همینطور در هارمونی رنگ فرش و مبلمان دقت کنید، مثلا می توانید رنگ مبل را با یکی از رنگ های موجود در فرش انتخاب کنید.

از پردهایی بلند و ساده می توانید برای خانه هایی که سبک مدرن دارند استفاده کنید و برای منزل های کلاسیک از پرده های سلطنتی که همراه با کتیبه هست استفاده کنید.

نور پردازی منزل باید  طوری باشد که نمایی فوق العاده به منزل ببخشد. باید ترکیبی از هالوژن، لوستر، آباژور و…. باشید تا منزل را زیبا تر کند.

استفاده از نوپردازی در زیر کابینت ها جلوه بیشتری به منزل می دهد.

رنگ در دکوراسیون داخلی منزل

انتخاب وسایل نورپردازی و محل مناسب، نوع رنگ و شدت آنها بسیار مهم است و باید دقیق انجام شود.

می توانید برای تزیین منزل خود از اکسسوری استفاده کنید.

نقش گیاهان در دکوراسیون خانه

اکسسوری یا همان لوازم جانبی منزل نقش مهمی در فضای منزل دارد وجود اکسسوری در منزل واجب و ضرورت اساسی ندارد ولی استفاده از آن ها بسیار چشمگیر است و کمی نیاز به سلیقه شما دارد.

اکسسوری مثل گلدان، تابلو، شلف، قاب، کوسن، شمعدان… استفاده کرد. استفاده از اکسسوری به غیر از زیبایی برای تکمیل فضا هم به کار برده می شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

پیمایش به بالا