در جستجوی ژولیت

تابستان رو به پایان است، اما مجموعه سالنامه پایرلی (Pirelli) برای سال آینده (2020) مشخص شده است. در ستایش قهرمان نمایشنامه رمئو و ژولیت و براساس نمایش شکسپیر، پائولو رُورسی (Paolo Roversi) عکاس معروف، در ورونای ایتالیا از ژولیت “ها” عکاسی کرده است. بله ژولیت “ها” که در لباس‌های متنوع رو به روی دوربین رورسی ظاهر شده‌اند.

پشت صحنه پروژه سالنامه پایرلی، پائولو رورسی (Paolo Roversi) به همراه کلایر فوی (Claire Foy)

قبل از هر چیز شاید بهتر باشد به طور خلاصه بدانیم سالنامه پایرلی چیست و ماهیتش چگونه است. سالنامه پایرلی یا کَل (Cal) از سال 1964 شروع به فعالیت کرده است. این سالنامه هر سال با یک تم مشخص عکس‌های یک عکاس را منتشر می‌کند. مدل‌های این عکس‌ها در خیلی از موارد از مدل‌ها و بازیگران مشهور انتخاب شده. هر چند این سالنامه بعد از 55 سال هنوز به فعالیت خود ادامه می‌دهد، اما در سال 1974 متوقف شد و 10 سال بعد دوباره شروع به فعالیت کرد و تا کنون پابرجا است.

9 زن در این پروژه عکاسی حضور دارند که امکان دارد از بین آن‌ها کسی انتخاب شود تا نقش ژولیت امروزی را بازی کند. این زنان کسانی هستند که می‌توانند به خوبی عشق را به نمایش بگذارند و همچنین به دلیل دنیایی که در آن زندگی کرده‌اند توانایی ایفای نقش ژولیت مدرن را دارند. هر چند آن‌ها در بیان محتوا‌‌اش تراک زیادی دارند، ساده، بی گناه و بی ریا بودن اما از نظر نوع لباس و فرم آن بسیار متفاوت هستند. به همین علت شعار این مجموعه این است “عشق، چهره‌های گوناگونی دارد اما تنها یک اسم دارد، ژولیت.” لباس‌ها گویای نقش یک شاهزاده‌اند، اما با توجه به شخصیت خود بازیگران. آن‌ها (بازیگران) خود به ژولیت شخصیت می‌دهند. به همین دلیل ژولیت‌ها با هم متفاوت می‌باشند. یارا شهیدی (Yara Shahidi)، کریستین استوآرت (Kristen Stewart)، ایندیا مور (Indya Moore)، کریس لی (Chris Lee)، میا گات (Mia Goth)، اما واتسون (Emma Watson)، کلیر فوی (Clair Foy)، رُزالیا (Rosalia) و دختر پائولو رُورسی، استلا رورسی (Stella Roversi) از جمله نقش‌آفرینان نقش ژولیت هستند. آرایش مو و رنگ لباس و مدل هر کدام مختص شخصیت آن‌هاست. به عنوان مثال برای اما واتسون پیراهن زنانه صورتی رنگ با کلاه سفید به همراه تور در نظر گرفته شده که با ویژگی رفتاری خود او هم خوانی دارد. او پر احساس است و چهره‌‌اش بی‌تکلف و بی‌ریا است.

برای رورسی پروژه “در جستجوی ژولیت” به اتمام رسیده اما او همچنان در جستجوی ژولیت است. او اعتقاد دارد هر زنی در درون خود یک ژولیت دارد. او می‌گوید: “این داستان درباره عشق است اما ژولیت رویایی بیش نیست.”

پشت صحنه پروژه سالنامه پایرلی، ایندیا مور (India Moore)
پشت صحنه پروژه سالنامه پایرلی، یارا شهیدی (Yara Shahidi)
پشت صحنه پروژه سالنامه پایرلی، اما واتسون (Emma Watson)

برای رورسی پروژه “در جستجوی ژولیت” به اتمام رسیده اما او همچنان در جستجوی ژولیت است. او اعتقاد دارد هر زنی در درون خود یک ژولیت دارد. او می گوید: “این داستان درباره عشق است اما ژولیت رویای بیش نیست.”

پشت صحنه پروژه سالنامه پایرلی، کریس لی (Chris Lee)
پشت صحنه پروژه سالنامه پایرلی، رُزالیا (Rosalia)
پشت صحنه پروژه سالنامه پایرلی، میا گُت (Mia Goth)
پشت صحنه پروژه سالنامه پایرلی، کریستن استوآرت (Kristen Stewart)
پشت صحنه پروژه سالنامه پایرلی، استلا رورسی (Stella Roversi)

1 دیدگاه دربارهٔ «در جستجوی ژولیت»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

پیمایش به بالا