نکات سفر با کوله پشتی

اولین موردی که در سفر با کوله پشتی (back pack) وجود داره اینه که شما حداقل جای ممکن رو در اختیار دارید که اون رو روی شونه هاتون انداختید و این طرف و اون طرف می برید. پس باید سعی کنید اصولی و با دقت وسایل رو داخل کوله پشتی جا بدید و از حمل وسایل غیر ضروری خودداری کنید تا سبک تر باشید. همچنین برای کم کردن استرس و مشغله فکری برای اینکه چه چیزهایی رو بردارید یا چه چیزهایی رو بر ندارید بهتره که لیستی از وسایل مورد نیازتون تهیه کنید. قبل از هر چیز باید بدونید که قراره چند روز در سفر باشید. آیا قراره شب رو در مکان مشخصی که سقف بالا سرتونه بگذرونید یا قراره کمپ بزنید و در فضای باز باشید. با وسیله نقلیه عمومی سفر می کنید یا به صورت هیچهایکر سفر می کنید (مسافرانی که به صورت رایگان سفر می کنند.) در چه فصلی به سفر می رید و آب و هوای اون مناطق چه طوری هست. پس سبک سفرتون مهمه چرا که همه این موارد در مقدار وسایل شما تاثیر میگذاره. تو این مطلب داریم در مورد سفر چند روزه داخلی صحبت می کنیم بعدها به سفرهای خارج از کشور و با چمدون می پردازیم. دیگه بریم سر اصل مطلب.

حالا که دقیقا یا تقریبا می دونید قراره چند روز در سفر باشید و بقیه موارد برای شما روشن و واضح هست، لیستی از وسایل مورد نیاز تهیه کنید.

  • مدارک ضروری
  • لوازم بهداشتی
  • لوازم آرایشی خانم ها/آقایون
  • لباس
  • چادر و کیسه خواب
  • ظروف
  • نقشه و دفترچه
  • شارژر و لوازم الکترونیکی جانبی
  • دوربین و لوازم جانبی
  • لوازم کمک اولیه
  • لباس زیر زنانه/ مردانه

مدارک ضروری برای سفرهای داخلی می تونه کارت ملی، شناسنامه، کارت بانکی و کارت گواهی نامه رانندگی باشه، آخرین مورد برای اطمینان خاطر هست. بردن کیف پول چیز غیر ضروری هست که علاوه بر اینکه جای زیادی اشغال می کنه امکان دزدیدن و گم شدن اش هم وجود داره.

لوازم بهداشتی شامل حوله، شامپو، مسواک، خمیر دندون، نخ دندون، مرطوب کننده دست و صورت و…

کرم ضد آفتاب، لوازم آرایشی خانم ها، موچین و قیچی، کش، گیره و سنجاق سر، پدهای آرایشی، پاک کننده های آرایشی، ادکلن کوچک، تیغ، آینه، ناخن گیر و…

لباس ها رو براساس گرمسیر بودن یا سردسیر بودن مناطقی که سفر می کنید انتخاب کنید. اما اگر به منطقه سردسیر سفر می کنید لباس تابستونی رو تو لیستتون قرار بدید و بالعکس چون شرایط آب و هوایی همیشه در حال تغییر هست. در بعضی از موارد ممکنه شما از یک نقطه به نقطه دیگه ای برید که تفاوت دما زیاد باشه یا حتی به شهرهای مختلفی سفر کنید که گرما و سرما رو تجربه کنید. پس باید مجموعه ای از لباس های گرم و سرد رو انتخاب کنید و جز لیستتون قرار بدید. سعی کنین تنوع رو رعایت کنین اما بیش از اندازه لباس برندارین.

چادر و کیسه خواب و بقیه موارد رو هم به لیستتون اضافه کنید. دوباره تاکید می کنیم که حداقل چیزهایی که می تونید بردارید رو به لیستتون اضافه کنید.

چطوری وسایل رو در کوله بچینیم

  1. وسایل سنگین وزن رو پشت کوله جایی که کمرتون قرار می گیره بذارید. اینطوری تعادلتون بهتر حفظ میشه و به کمرتون هم آسیب وارد نمیشه.
  2. لباس ها رو رول کنید، تا نکنید اینطوری جای کمتری اشغال می کنن و کمتر هم چروک میشن. لباس هایی که مناسب اون منطقه نیستن و کمتر نیاز دارید در انتهای کوله قرار بدین.
  3. سر شعله رو جدا از لباس ها و بقیه وسایل قرار بدین. قمقمه یا بطری آب رو هم در دسترس قرار بدین که راحت بتونین ازش بنوشین.
  4. وسایلی مثل پانچو و بادگیر و کاپشن رو بالای کوله قرار بدین تا اگر هوا نا بهنگام بارونی و نا مناسب شد در دسترس باشن.
  5. به هیچ وجه با خودتون شیشه نبرین. چون امکان شکستن وجود داره و در صورت شکستن محتویاتش به نقاط دیگه کوله سرایت می کنه.
  6. کیف کمری یا دوشی کوچیک یکی از چیزهایی هست که تو همه سفرها به خصوص با کوله پشتی خیلی می تونه بهتون کمک کنه. وسایل مورد نیاز مثل گوشی، عینک، کارت ها و دفترچه و… همیشه پیشتونه و نیازی نیست تو کوله دنبالش بگردید.
  7. شامپو ها و لوازم بهداشتی رو در ظرف های کوچیک بریزید که می دونید در محمکی دارن.
  8. مایعات رو داخل پلاستیک های ضد آب بذارین که اگر احتمالا متحویاتش خارج شد به وسایل دیگه سرایت نکنه.

با نکاتی که گفتیم امیدواریم بتونین در سریع ترین زمان ممکن و در سبک ترین حالت کوله تون رو ببندید و از سفرتون نهایت لذت رو ببرید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

پیمایش به بالا