چند مورد در دکوراسیون خونه که حال خوب کنن

بعد از یه روز طولانی و شلوغ همه ما دنبال آرامش هستیم. بعضی ها به کافه ها پناه می برن و تنهایی رو انتخاب می کنن تا کمی با تنهایی به اون راحتی و آرامش برسن. بعضی ها با پیاده روی، بعضی ها با موسیقی، بعضی ها با رانندگی و چرخ زدن تو خیابون ها و بعضی ها هم خونه رو انتخاب می کنن. خیلی از ما این چهار دیواری آشنا رو با هیچ کدوم از موارد قبلی عوض نمی کنیم. همین مکان آشنا در خیلی از مواقع نیاز داره که تغییراتی درونش اتفاق بیفته تا ما لذت بیشتری از محیط خونمون ببریم. کارهای ساده، اما موثری که باعث تغییر حال و احوالمون میشه.

انتخاب رنگ جدید و مناسب برای دیوارها یا وسایل خونه

رنگ یکی از عوامل مهم در تغییر احوال ماست. چرا که هر کدوم از رنگ ها براساس روانشناسی رنگ ها مفهوم و حسی را منتقل می کنند. رنگ این قدرت رو داره که روح زندگی، آرامش، الهام بخش خلاقیت و حتی باعث بیشتر شدن اشتها میشه. همانطور وقتی از رنگ قرمز در ناهار خوری خونتون استفاده می کنین و انرژی دریافت می کنید، وقتی دیوار اتاق خوابتون آبی باشه حس آرامش به شما منتقل می شه. بنابراین انتخاب رنگ مناسب برای قسمت های مختلف خونه بنا به کاربرد اون ها الزامیه. برای همنشینی درست رنگ ها در کنار هم طبیعت بهترین منبع برای انتخاب است.

اضافه کردن گیاهان

ترکیب گیاهان با فضای خونه باعث بالا رفتن انرژی مثبت و تمیز شدن فضای خونه میشه. وقتی موجود زنده ای مثل گیاه رو نگهداری می کنیم ما رو صبورتر و آروم تر می کنه. همچنین تنالیته های متفاوتی از سبز و رنگ های دیگه به فضای خونه اضافه می کنه. اگر زیاد خونه نیستین و فرصتش رو ندارین سعی کنید از گیاهانی مراقبت کنین که حساس نباشن و مناسب برای نگهداری داخل خونه باشن.

تنظیم نور

یکی دیگه از چیزهایی که به نظر میاد تاثیر زیادی تو حالمون داره نور خونه هست. نور طبیعی که از پنجره ها وارد خونه میشه بهترین نور هست. سعی کنید از نورهای مصنوعی لامپ که باعث حس نا امیدی و حس منفی میشه کمتر استفاده کنید. همونطور که پرنور کردن بیش از اندازه فضا با لامپ ها باعث آسیب به چشم ها میشه. همچنین تاریک نگه داشتن بیش از اندازه فضا زمینه افسردگی رو فراهم می کنه. اگر فضای خونه شما به صورت کلی کم نور است از لامپ هایی که نور ملایمی تولید می کنن استفاده کنید. نصب آینه برای منعکس کردن نور طبیعی روش خوبی به نظر می رسه، تا نور محیط رو بیشتر کنه.

مبلمان راحت

وقتی تصمیم به خرید مبلمان می گیرید، هر چند خوش استایل بودنشون مهمه اما راحتی رو نباید فراموش کرد. یکی از مواردی که حس خونه رو آرامش بخش می کنه اینه که بتونیم روی مبلمان راحتی بشینیم و به کارهای روزانه مون برسیم یا گفتگوهامون در اتاق نشیمن با مبلمان راحت صورت بگیره.

مطمئنا موارد زیاد دیگه ای برای هر چه بیشتر لذت بردن از فضای خونه وجود داره. مواردی که با توجه به سلایق متفاوت آدم ها ممکنه متفاوت باشه. اما چیزی که مهمه اینه که با هزینه کم می تونیم فضای خونه رو گرم و صمیمی و راحت کنیم تا حس خوبی از خونه خودمون داشته باشیم. و هر از چند گاهی با تغییر محیط اطرافمون حال و هوامون رو تغییر بدیم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

پیمایش به بالا