سفر دور دنیا، تنها با یک دست لباس

شاید تصور این موضوع که به سفر های طولانی مدتی بروید و تنها یک دست لباس با خود ببرید برایتان دشوار باشد، مخصوصا اگر این سفر به مناطق گرم سیری و شرجی باشد که به دلیل گرما و رطوبت هوا تعریق بالا می رود و شما نیاز دارید که لباس های کثیف خود را با لباسی تمیز و خشک عوض کنید. اما این موضوع کاملا ممکن است. یک شرکت در کشور کانادا لباس هایی طراحی کرده است که برای روزها و ماه ها پوشیدنش نیازی به شستن آن ها ندارید. پک لباس های بدون نیاز به شستشوی این شرکت در سه قسمت وجود دارند: تیشرت، لباس زیر و جوراب. میتوان ادعا کرد این این سه قطعه لباس بیش از هر لباس دیگری پر مصرف است. همچنین بیشتر در معرض عرق و چربی و سایر ترشهات بدن انسان. 

لباسی برای مصرف مداوم و طولانی

الیاف تشکیل دهنده ی این لباس پشم گوسفندی به نام مرینوس است که نژادی اسپانیایی دارد و با توجه به الیافش برای هقته ها نیاز به شست و شو ندارد و تنها در حالتی باید لباس را بشویید که لکه ای روی آن شکل گرفته است. این لباس آنتی باکتریال و ضد بو بوده و در حین سفر زمانی که عرق می کنید، عمل تبخیر خیلی سریع بر روی آن انجام می شود و در نتیجه باعث می شود تا احساس خنکی پیدا کنید. این لباس های خاص، ضد چروک بوده و بعد از هر شستشو در زمان بسیار کوتاهی خشک می شوند. این لباس ها با مارک Unbound Apparel در سه رنگ آبی، طوسی و مشکی به فروش می رسد. با خرید این پوشاک، بدون دغدغه و با یک کوله بار سبک سفر کنید و نگران شست و شوی لباس هایتان نباشید. مزیت جوراب تولید این شرکت علاوه بر اینکه به سرعت خنک می شود عدم جذب بوی پا است. مصرف چندباره لباسهایی مانند تیشرت و جوراب موجب مصرف کمتر مواد شوینده می شود که ترکیبات شیمیایی موجود در آنها به شدت آلاینده هستند همچنین مصرف کمتر آب نیز میتواند از مزایای آن باشد. همچنین به دلیل ضد چروک بودن این لباس ها نیاز به اتوکشی ندارند و این به معنای مصرف کمتر انرژی الکتریکی است. در آینده نزدیک بایست شاهد محصولات بیشتری در پوشاک مردان زنان از الیاف مشابه با کارآمدی و خصوصیات مشابه باشیم. بلوز، سویشرت، شلوار و پیراهن شاید.  

موضوع مد پایدار در مقابل یا شاید در کنار مفهوم مد سریع موضوعی است که این روزها بسیار در مرکز توجه علاقه مندان این صنعت و رسانه ها قرار گرفته است. اغلب تولید کنندگان طراز اول صنعت مد و لباس در صدد هستند تا محصولاتی با حداکثر انطباق با شرایط زیست محیطی تولید کنند تا به این ترتیب هم رونق بیشتر به این صنعت دهند و هم لبه تند تیغ نقد دوست داران محیت زیست از روی خود بردارند در این خصوص میتوانید مقاله “ پایداری در صنعت مد و مشکلات زیست محیطی” را مطالعه کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

پیمایش به بالا