کاسپلی انیمه شمشیر زن

کاسپلی (COSPLAY) یا کوزپلی چیست؟

کاسپلی یا کوزپلی به عمل لباس پوشیدن به هدف شبیه شدن به کاراکتر و شخصیت های خاص اطلاق می شود که از مهم ترین منابع آن می توان به کارتون، انیمیشن، مانگا، انیمه، سریال های تلوزیونی، کتاب های کمیک و بازی های ویدئویی اشاره کرد. لغت کاسپلی در سال ۱۹۸۴ در ژاپن برای اولین بار بوجود آمد. افراد علاقه مند به کاسپلی، با دوخت و یا خرید لباس ها و تجهیزات خاص، و درست کردن مو و آرایش صورتشان، خود را شبیه به کاراکتر محبوبشان می سازند. این روزها کاسپلی در دیزنی لند بسیار رایج و مورد توجه همگان است. افراد زیادی در مراجعه خود به دیزنی لند، علاقه دارند تا شبیه به پرنسس ها و شاهزادگان دیزنی لباس بپوشند. کاسپلی نوعی هنر پرفورمنس به حساب می آید که افراد شرکت کننده در آن، کاسپلیر (cosplayer) نامیده می شوند. در کاسپلی هیچ الزامی وجود ندارد که برای مثال شخصیت های زن توسط زنان بازنمایی شوند و در کل جنسیت در انتخاب کاراکترها و فرآیند شبیه شدن به آنها مطرح نیست. از سال ۱۹۹۰ که با رشد سریع تعداد علاقه مندان به کاسپلی همراه بود، کاسپلی به عنوان یک فرهنگ پرطرفدار در بین مردم ژاپن، دیگر قسمت های آسیا و همچنین غرب شناخته شده است. لباس ها و اکسسوری های مخصوص کاسپلی را می توان از طریق اینترنت و خرید اینترنتی تهیه کرد. چند نمونه از کاسپلی های شخصیت های انیمیشنی و انیمه ای را باهم مرور میکنیم.

کاسپلی کارتون گیسو کمند

عکس اول: انیمیشن گیسو کمند (Tangled) محصول کمپانی والت دیزنی. شامل پیراهن لباس کامل گریم و آرایش کامل شخصیت اصلی این انیمیشن است.

لباس شخصیت سفید برفی

عکس دوم: انیمیشن سفید برفی (Snow White) محصول کمپانی والت دیزنی. از شخصیت های شناخته شده این کمپانی رویاساز است. این کاستوم شامل پیراهنی با لباس آبی و دامن زرد رنگ است که یقه سفید بلندی دارد.

کاسپلی انیمه شمشیر زن

عکس سوم: انیمه حمله به تایتان ها (Attack on Titans) محصول کشور ژاپن.

کاسپلی طرتحی شده از روی انیمه

عکس چهارم: انیمه هنر شمشیر بازی آنلاین (Sword art online) محصول کشور ژاپن

5 دیدگاه دربارهٔ «کاسپلی (COSPLAY) یا کوزپلی چیست؟»

  1. ببخشید ولی کاسپلی ها رو باید تبق اصول اولیه انتخاب کنی دوم اینکه جنسیت مهمه و من که پسرم کاسپلی دختر نمی تونم ور دارم مگر اینکه حالا بگزریم

    1. نه
      جنسیت مهم نیست
      خیلی ها مثل شما پسر هستن،ولی کاسپلی دختر میشن
      کاسپلی شدن ربطی به جنسیت نداره

  2. سوال اینه که چطوری کاسپلیر شی زمانی که نه پول هست برای تهیه تجهیزات لباس و ارایش و گریم و نه مکان و بک گراند خوب و مناسب برا عکاسی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

پیمایش به بالا