مارلون براندو

از تیشرت، این لباس راحت بیشتر بدانیم

تیشرت مردانه از لباسی که به شکل “T” است و بدن و دست ها را می پوشاند ریشه دارد و قدمت آن به اوایل دهه 1900 باز می گردد. تیشرت در طول تاریخ توسط نظامیان، کشاورزان اولیه و بازیگران پوشیده می شد. اما امروزه در کمد لباس یک میلیاردر نیز پیدا می شود. تیشرت ها قطعات لباس های بسیار کاربردی در پوشاک هستند، زیرا بادوام و متنوع هستند و می توان به عنوان یک لباس و یا لباس زیر استفاده شوند.

علاوه بر این تیشرت ها با انبوهی از رنگ ها، الگوها، و سبک ها به وجود می آیند. زمانی که به دنبال تیشرت هستید، پارچه ها و بافت های مختلف را در نظر بگیرید. برخی از آن ها برای پوشیدن در هوای گرم مناسب هستند در حالی که برخی دیگر برای پوشیدن در باشگاه های ورزشی ایده آل می باشند. وقتی نوبت به تیشرت و استایل می رسد، نظرات اغلب به دو دسته تقسیم می شوند. بعضی از مردان هستند که به تیشرت به عنوان لباسی که برای هر موقعیتی مناسب است، نگاه می کنند و می توانند آن را در هر موقعیتی بپوشند.

هر چند سنت گرایانی هم وجود دارند که البته تعداد معدودی هستند، اما احساس می کنند که تیشرت ها کاملا جوانانه و نامرتب هستند، و نباید در خارج از یک سالن ورزشی و یا دور از ساحل استفاده شوند. اما ما دوست داریم یک راه میانی را پیشنهاد کنیم. تیشرت به عنوان یک لباس کلاسیک، و لباسی چند منظوره می تواند مناسب باشد، اما نه همیشه. همچنین اجازه دهید پیشنهاد کنیم که حتی اگر تیشرت یک جزء ساده از کمد لباس هر فرد را تشکیل دهد، راه هایی برای اینکه انتخاب های بهتری داشته باشید بیشتر است.

تاریخچه تیشرت

در حالی که تیشرت حس کاملا مدرنی دارد، اصلیت آن به عنوان یک زیرپوش به بیش از یک قرن پیش بر می گردد. تیشرت ها بدنه مستطیلی شکل و آستین های آن شکل گرفته است. این تیشرت ها قرن ها پیش از پشم یا ابریشم ساخته می شدند، این لباس زیرها که تمام بدن را می پوشاندند، برای جذب عرق طراحی شده بودند و به عنوان مانعی بین پوست یک مرد و لباس های گران قیمتی که می خواست از جرم بدن محافظت کند، به کار می رفت.

لباس زیر مردانه اصلی، از مجموعه ای از لباس های یکپارچه (سرهمی) ایجاد شد. وقتی تولید کنندگان شروع به ساخت مجموعه های دوتایی کردند لباس زیر مدرن متولد شد.

در طی انقلاب صنعتی، پیشرفت در بافندگی منجر به تولید پارچه های نخی ای شد که پارچه هایی نرم تر و دارای قابلیت تنفس را تولید می کردند. تیشرت ها در طول قرن نوزدهم و به شکل تاپ یا لباس زیر توسط کارگران معدن و تنها با شلوار پوشیده می شدند.

در حدود قرن بیستم، نیروی دریایی آمریکا شروع به فرستادن زیرپیراهنی برای ملوانان خود کرد و سپس دیگر شاخه های نظامی نیز از آن استقبال کردند. این لباس ها طوری طراحی شده بودند که زیر یونیفرم پوشیده شوند، اما سربازان، ملوانان و نیروی دریایی، به خصوص آن هایی که در هوای گرم و داغ در حال جنگ بودند، اغلب لباس های نظامی خود را در می آوردند  و با تیشرت و شلوار کار می کردند.

لباس هایی که به طور خاص طراحی شده بودند و به عنوان لباس زیر نیز پوشیده می شدند و در دسترس عموم قرار داشتند. آن ها راحت و ارزان بودند و به راحتی تمیز می شدند و توسط کشاورزان، دامداران و کارگران مختلف و همچنین ورزشکاران و مشتاقان ورزش استفاده می شدند. در دهه 1940 تیشرت های کتان تبدیل به لباس بازی محبوب، برای پسرهای جوان شدند، که مجبور نبودند دیگر به عنوان یک قانون از لباس مردان مسن پیروی کنند.

پس از جنگ جهانی دوم، جانبازان در حالی که در اطراف خانه کار می کردند به پوشیدن شلوار خود در هنگام کار در اطراف خانه ادامه دادند. سپس در دهه 1950، در فیلم هایی مانند «وحشی ها»، یک خیابان با نام خیابانی نامرئی و شورش، بدون هیچ دلیلی ، این لباس را به عنوان لباس های مستقل، محبوب ساخت.

پیشرفت در صحنه ی نمایش سینما در دهه 1960 موج جدیدی از تیشرت های گرافیکی را به نمایش گذاشت که همه چیز را از نام گروه ها و شعارهای سیاسی به نمایش می گذاشت. تیشرت به یکی از دموکراتیک ترین لباس آمریکایی تبدیل شد. در حالی که برش، خیاطی و پارچه ی لباس قبلا مشخصه فرد بود، تیشرت های ارزان به وسیله ای برای بیان شخصیت ها تبدیل شده بود. و به این ترتیب بود که این نوع لباس تا 75 سال پیش در خیابان ها تن افراد دیده نمی شد، اما بعدها تبدیل به لباس ملی ایالات متحده آمریکا شد.

باهمه این ها تیشرت ها دارای تاریخ پر فراز و نشیبی هستند و راحتی و قابل دسترس بودن را حفظ کرده اند و به همین دلیل است که در وهله ی اول محبوب هستند. ممکن است هرگز لباسی مناسب عروسی یا مراسم تدفین نباشند، اما می توانند برای رفتن به ساحل و باشگاه ورزشی مناسب باشند.

تیشرت ها یک لباس ساده و یکی از اساسی ترین موارد در کمد لباس مردان تبدیل شده است. اما این به این معنا نیست که شما بدون هیچ گونه تفکری می توانید آن ها را بپوشید. با توجه به چیزهایی مانند تناسب، رنگ و سبک، می توانید یک تیشرت را به لباسی کلاسیک تبدیل کنید و عالی به نظر برسید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

پیمایش به بالا