اگر از مد افتاده شویم!

شاید شما هم از جمله کسانی باشید که هرگز جرات بازگشت به کتاب خیاطی قدیمی مادرتان را نداشته باشید. اگر تایید می‌کنید پس این مقاله مخصوص شماست. در ابتدا به برخی از ویژگی‌های مد و فشن در این دهه اشاره می‌کنیم.

با شروع جنگ جهانی و محدودیت استفاده از پارچه، لباس‌های دهه 1940 کوتاه تر شدند. در حالی که بلندی لباس‌های دهه 30 تا ساق پا می‌رسید، جنگ جهانی در دهه 40 آن‌ها را به روی زانو کشاند. جالب است که جنگ حتی در مورد بالا تنه این لباس‌ها هم بی‌تاثیر نبود! لباس‌های زنان در دهه 40 ظاهر لباس‌های نظامی مردانه را به خود گرفتند. البته آن‌ها یک ویژگی مهم و شاخص داشتند، استفاده از اپول (پد شانه) تقریبا در همه موارد. تمام لباس‌ها از جمله پیراهن، بلوز زنانه، ژاکت و… برای پر کردن و بزرگ نشان دادن شانه‌ها اپول‌دار شدند. یقه‌های دهه 40 انواع مختلف و متنوعی مانند مدل مربعی، باز و شکاف‌دار، دلبری، ضربدری یا v شکل داشتند. میزان پوشیدگی این لباس‌ها (البته به جز در مورد لباس‌های شب) تقریبا زیاد بود و مقدار کمی از پوست بدن را نمایان می‌گذاشت. طول دامن‌های زنانه در اوایل دهه 40 بلند و پف‌دار و در اواخر آن لخت بود. همچنین شلوار‌ها گشاد بوده و پاها را بزرگ‌تر از سایز نرمال نشان می‌داد.

اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که تصور می‌کنن این لباس‌ها از مد افتاده و بی‌مصرف شده‌اند و جای آن‌ها در موزه‌هاست، بهتر است به نمونه‌‌های زیر دقت کنید و سعی کنید از منظر دیگری به این سبک نگاه کنید. این نمونه‌ها اغلب تلفیق زیبایی از طراحی دهه 40 با مد روز دنیا است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

پیمایش به بالا