ایکو ایشیوکا، هنرمند نابغه طراحی لباس

چندی پیش جستجوگر گوگل به گونه ای که در عکس ها مشاهده می کنید تغییر کرد. این تغییر ایجاد شده به افتخار سالگرد تولد ۷۲ سالگی خانم ایکو ایشیاکو طراح مد و لباس بود.

ایکیو ایشیوکا طراح لباس ژاپنی
طرح لگوی گوگل برای بزرگداشت ایکو ایشیوکا

ایکوایشیوکا (Ishioka) درتاریخ ۱۲ جولای ۱۹۳۸ در توکیو و در یک خانواده طراح گرافیک تجاری متولد شد. از دانشگاه هنرهای زیبا و موسیقی توکیو فارغ التحصیل شد. او یک زن هنرمند ژاپنی بود که با طراحی لباس و گرافیک در رسانه ها و تبلیغات شناخته شد.

از کارهای او می توان به کارهای تبلیغاتی برای بوتیک ژاپنی پارکو، همکاری با شرکت ورزشی Descente در طراحی لباس اعضای تیم های سوئیس،کانادا، ژاپن و اسپانیا در المپیک زمستانی ۲۰۰۲ در سالت لیک سیتی اشاره کرد.

طرح پیراهن کلاسیک عصر ویکتوریا توسط ایکو ایشیوکا

همچنین او مدیر طراحی صحنه برای مراسم افتتاحیه ی المپیک تابستانی ۲۰۰۸ در پکن بود. ایکو ایشیوکا جایزه اسکار بهترین طراحی صحنه برای کار خود در فیلم ۱۹۹۲ فرانسیس فورد کوپولا برام استوکر (Dracula) دراکولا را در سال ۱۹۹۲ برنده شد و بعد از مرگ نامزد جایزه ی اسکار برای کار خود در فیلم آینه آینه است به کارگردانی Tarsem Singh در سال ۲۰۱۲ شد.

عکس های زیر نمونه ای از طراحی های فوق العاده خانم ایکیو ایشیوکا در فیلم آینه آینه می باشد.

پیراهن زنانه طراحی شده توسط ایکو ایشیوکا
یگ پیراهن کلاسیک به رنگ فیروزه ای طراحی شده توسط ایکو ایشیوکا

ایکیو ایشیوکا همواره اظهار می داشت که هیچ مرزی ندارد او برای هنر و خلاقیت خودش هیچگاه محدودیتی قائل نشد. از او نقل شده است که زمانی گفته بود“دنیا استودیوی من است. و هر چیزی که بر روی زمین امکان آن را دارد که به عنوان یک موضوع اصلی استفاده شود.” 

این هنرمند و طراح برجسته ژاپنی در سال 2012 بر اثر ابتلا به سرطان لوزالمعده چشم از جهان فرو بست. کتاب “ایکو از زبان ایکو” کتابی است که توسط او در شرحی بر آثارش تالیف شده است و در زمان حیات این هنرمند به چاپ رسیده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

پیمایش به بالا