خرید لباس با کیفیت بالا اما قیمت مناسب

بعضی ها خرید لباس با کیفیت را هم معنی خرج ‌کردن مقدار زیادی پول می دانند، اما در حقیقت شما با صرف زمانی کوتاه اما بهینه برای خرید آنچه که به دنبالِ آن هستید، می ‌توانید لباسی با کیفیت و با قیمت کاملا منطقی خریداری کنید. شما حتی در مغازه‌ های ارزان قیمت و حراجی هم ممکن است بتوانید پوشاک با کیفیت و مطابق سلیقه ی خود را بیابید. روش‌هایی که در این مطلب بیان می‌شود برای خرید از مغازه‌های گران قیمت مانند بوتیک‌ها و خرده ‌فروشی‌های گران قیمت نیز باید بکار گرفته می شوند. زیرا هرگز قیمت بالا مساوی کیفیت بالا نیست.

  • ابتدا کیفیت را برای خود تعریف کنید.

قدم اول برای خرید یک لباس مناسب این است که بدانیم چه چیزی یک جنس را با کیفیت می سازد. اطلاعاتی راجع به موارد زیر جمع کنید:
یک درز مناسب چگونه دوخته شده است؟

چه نوع پارچه ای مناسب این فصل و با دوام تر است؟

چه نوع بستی برای شما بادوام تر است و مناسب تر است؟ زیپ، قزن و یا دکمه و سوالاتی از این دست. نکات تکمیلی دیگری از این دست را نیز خواهید یافت که بتوانید لباسی را که مناسب نیاز شماست قبل از خرید مشخص نمایید.

خرید با کیفیت با قیمت مناسب
  • لباسی که می خواهید بخرید به دقت بررسی کنید. می‌ توانید این کار را با نگاه دقیق به پارچه ‌ی آن شروع کنید. اطمینان حاصل کنید که رنگ و بافت پارچه در سراسر آن یک دست است و نقاط سست و ناهموار در بافت مشاهده نمی شود. هر گونه نخ کش شدگی می تواند در بلند مدت باعث پارگی کالا شود. زیپ و دگمه ها، سنجاق سینه و دگمه های تزیینی را نیز بررسی کنید.
  • درگام بعد لباس را پشت و رو کنید. همه درزها را بررسی کنید. مطمین شوید که درز ها به طور مستقیم دوخته شده اند. زیرا درزهای کج می توانند به صورت کج روی بدن قرار بگیرند و هم این که احتمال پارگی شان افزایش می یابد.کیفیت درزهای یک لباس به طور مستقیم روی طول عمر آن لباس تاثیر خواهد گذاشت. به نحوه ی پایان دادن درز ها نیز توجه کنید. درز ها باید به گونه ای دوخته شوند که از ساییدگی و در رفتن الیاف به کار رفته در پارچه پوشاک جلوگیری به عمل آورند. برخی از متداول ترین تکنیک ها دوخت زیگزاگی و یا بریدن لبه های درزها با الگوی زیگزاگ می باشد.
  • همه بست ها را به دقت مشاهده و بررسی کنید. مطمئن شوید که زیپ های لباس مد نظرتان به نرمی و راحتی کار می کند. تمام دگمه ها را باز و بسته نمایید. دگمه ها همه زیر هم باشند. سایز دگمه ها و حفره ها متناظر باشد تا به راحتی بسته شوند. همیشه به خاطر داشته باشید آن کسی که در دوخت دگمه خود دقت کرده است در دوخت تمام درزها نیز دقت کرده باشد.
  • بعد از بررسی ظاهر و جنس لباس، آن را بپوشید. تولیدکننده‌ های مختلف سایزهای استاندارد را اندکی متفاوت با یکدیگر تولید می‌کنند. بدین معنی که بلوز سایز ۳۸ یک تولیدی ممکن است با بلوز سایز ۴۰ تولیدی دیگری برابری کند. خود را در آینه قدی ببینید. مطمئن شوید که بدرستی روی بدنتان نشسته است. یادتان باشد که به صاف قرار گرفتن لبه های انتهایی لباس اطمینان حاصل کنید.
  • لباس و پوشاک باید متناسب با شخصیت شما انتخاب شوند. اگر معمولا لباس رسمی می پوشید، به دنبال فروشگاه های فروش لباس های رسمی بروید. خرید لباس رسمی در فروشگاه های حراجی کمتر ممکن می شود شاید تنها چند قطعه پیراهن کلاسیک یا شلوار های پارچه ای مناسب پیدا کنید. 
  • تمام نکات بالا را در مورد هر نوع پوشاکی با هر قیمتی مورد بررسی قرار دهید. از یک جوراب زنانه گرفته تا یک پیراهن مجلسی. هیچ گاه به این دلیل که قیمت بالاست، فرض بر با کیفیت بودن لباس نداشته باشید و برعکس. مطمئن باشید همیشه فرصت های زیادی برای خرید کالاهایی با کیفیت اما قیمت مناسب برایتان وجود دارد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

پیمایش به بالا