معرفی انواع رایحه عطر

با توجه به نزدیکی و شباهت گیرنده های بویایی و چشایی، در تمام زبان ها برای بیان نوع رایحه از واژه های مربوط به طمع استفاده می شود. به همین دلیل انواع رایحه های عطر را به نام های شیرین، تلخ و ترش می شناسیم. البته برای بیان دقیق تر رایحه بعضا نام عصاره عطر نیز بیان می شود. مانند: گل ها، میوه ها و … اما به طور کلی تمامی رایحه ها توسط همان سه طعم شیرین، تلخ و ترش بیان می شود. در کنار این طعم ها، صفات تند و ملایم نیز مورد استفاده قرار می گیرند. طمع های گفته شده در کنار سردی یا گرمی رایحه توصیف کننده عطر می باشد.

عطرهای با عصاره چوب صندل، شکلات یا ادویه های شرقی گرم به حساب می آیند و عطرهای با عصاره مرکبات (پرتقال، نارنج و لیمو) یا هندوانه، عطرهای خنک هستند. معمولا عطرهای سرد در فصل گرم و عطرهای گرم در فصل سرد استفاده می شوند. البته ذکر این موضوع لازم است که استفاده از رایحه های سرد و گرم در فصل های مختلف کاملا مربوط به سلیقه شخصی و سلیقه فردی است.

عطرها نیز مانند پوشاک کاربرد های مختلفی دارند. کاربردی که با توجه به سن، فصل، موقعیت مورد استفاده و … تعیین می شود. همچنین با استفاده از این دسته بندی می توان سلیقه مورد پسند خودتان یا اطرافیانتان را بهتر و راحت تر بشناسید.

اما بر خلاف هر آنچه گفته شد، برای عطر مناسب می توانید سلیقه اطرافیان و دوستان خود را نیز جویا شوید. درست است که شما عطر را انتخاب می کنید اما صحبت کردن در مورد رایحه عطر و سلایق دیگران می تواند شما را به سلیقه خاص خودتان و عطر مورد نظرتان نزدیک تر کند. می توانید لیستی از عطرهای مورد علاقه خود تهیه کنید، تا در زمان خرید ادوکلن، در میان دریایی از عطرهای گوناگون، انتخاب راحتی داشته باشید.

اما آنچه که حتما در خرید عطر با آن مواجه شده اید اصطلاح های نت آغازین، نت میانی و نت پایانی می باشد. در ادامه به بررسی این موضوع می پردازیم.

نت آغازین:

اولین رایحه بعد از استفاده از عطر، به مشام می‌خورد و البته سریع هم از بین می رود.

نت میانی:

بعد از گذشت رایحه نت آغازین، نت میانی به مشام می رسد، از میان رایحه ها در نت های مختلف، نت میانی سهم زیادی در رایحه عطر را تشکیل می دهد.

نت پایانی:

نت پایانی از نظر غلظت به راحتی قابل استشمام نیستند و بعد از اتمام نت آغازین و شروع نت میانی، کم کم نت پایانی هم به مشام می رسد و وظیفه آن ساخت زمینه و پشتیبانی از نت میانی است. با حضور نت میانی و نت پایانی در کنار هم رایحه اصلی عطر را می سازند. می توان گفت نت پایانی همان رایحه ای است که بعد از گذشت چند روز روی لباس باقی می ماند و قدرت پخش بسیار کمی دارد. ویژگی نت پایانی دقیقا همین است: ماندگاری بسیار بالا و پخش بوی بسیار کم و به این ترتیب وظیفه ساپورت از نت میانی را ایفا می کند.

2 دیدگاه دربارهٔ «معرفی انواع رایحه عطر»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

پیمایش به بالا