فعالیت در شبکه های اجتماعی

شبکه های اجتماعی و تاثیر شگرف آن ها در زندگی روزانه مردم، این شبکه ها را تبدیل به کانال ارتباطی موثری بین صاحبان کسب و کار و عامه مردم کرده است. صاحبان کسب و کار به خصوص فروشگاه های آنلاین لباس، لوازم آرایشی و بهداشتی و زیور آلات سعی در برقراری ارتباطی محکم و گسترده با مردم دارند. فروشگاه های مجازی لباس از شبکه های اجتماعی برای ارائه مشوق های رایگان خرید استفاده می کنند. استفاده از تبلیغ های اینترنتی در بعضی موارد بسیار پر هزینه است حال آنکه استفاده از شبکه های اجتماعی برای ارائه تبلیغ ها و مشوق های خرید (Promotion) تقریبا رایگان است. کلید موفقیت در شبکه های اجتماعی انتشار محتوای خوب و مناسب است. این روزها در شبکه های اجتماعی نظیر تلگرام و اینستاگرام و… اطلاعات، تصاویر کپی، دروغ و بدون محتوا و همچنین صفحات گوناگونی که مخصوص فروش انواع لباس مردانه، زنانه و بچگانه هستند، فراوان است. متاسفانه اغلب این صفحات اطلاعاتی ناقص را به مشتریان خود ارائه می دهند. اطلاعات ارائه شده در داد و ستد مجازی باید جذاب و کامل باشد تا مخاطب بتواند با اطمینان انتخاب کند. در این میان فروشگاه های اینترنتی لباس از آنجا که از شبکه های اجتماعی برای اطلاع رسانی یا تبلیغ مشوق های خود استفاده می کنند تا حدودی بهتر عمل می کنند، مشروط بر اینکه سعی در فروش لباس به صورت مستقیم از کانال شبکه های اجتماعی را نداشته باشند. بیشتر تمرکز فروشگاه های لباس آنلاین جذب و هدایت مخاطبان به صفحه اصلی فروشگاه یا صفحه محصولات هستند.

کارهایی که برای جذب مشتریان به شبکه های اجتماعی باید انجام دهید:

  • به طور منظم در شبکه های خود مطالب جدید و با محتوای مناسب پست کنید. حداقل روزانه یک پست در صفحه شبکه اجتماعی خود قرار دهید تا مشتریان، شما را فراموش نکنند. باید بدانید بازار رقابت در خرده فروشی ها به خصوص انواع لباس مردانه، زنانه و بچه گانه بسیار داغ است. نباید مشتری را با مطالب تکراری یا بی محتوا و دروغ آزار داد.
  • با مشتری تا می توانید درگیر یک ارتباط دو طرفه شوید. از آنها سوال بپرسید، کامنت ها را پاسخ دهید. برنامه های برای ارتباط دو طرفه داشته باشید.
  • سعی کنید بهترین کانال را برای ارتباط پیدا کنید. هرچند در خارج از ایران شبکه های اجتماعی فیس بوک و پینترست بیشترین استقبال را داشته اند اما در ایران این شبکه های مانند تلگرام و اینستاگرام بیشترین استقبال را در یافت کرده اند. اغلب فروشگاه های آنلاین لباس و لوازم آرایشی بهداشتی از این دو شبکه برای معرفی خود استفاده می کنند. البته در این شبکه ها صفحاتی که اقدام به فروش مستقیم مانتو، زیورآلات، تیشرت و کیف و کفش می کنند هم بسیار زیاد است.
  • از تصاویر زیبا با طراحی های گرافیکی خوب و مناسب استفاده کنید. استفاده از تصاویر خوب باعث جذب مشتری می شود و شانس هدایت مشتری به صفحه اصلی فروشگاه لباس بیشتر می شود. ضمن آن که احتمال دو طرفه شده ارتباط نیز بیشتر می شود.
  • در خصوص مناسبت ها و رویدادهایی که تاثیر اجتماعی دارند واکنش نشان دهید البته خلاقانه و بدون بزرگ نمایی.
  • شبکه اجتماعی فروشگاه اینترنتی بایست سیاست های کلی فروشگاه را رعایت کند. هرچند شبکه های مختلف سیاست های مختلف و کارکردی متفاوت دارند، اما نبایست مخاطبان شما تصاویر متفاوتی نسبت به کلیات شرکت در شبکه های اجتماعی مختلف شاهد باشند.

اگر بتوانید شبکه های اجتماعی فروشگاه اینترنتی خود را به خوبی مدیریت کنید کانال بازاریابی مناسبی را خواهید یافت که بسیار ارزان قیمت خواهد بود. در تمام دنیا و به خصوص در ایران بازار خرید و فروش لباس از طریق صفحات شبکه های اجتماعی و کانال های مختلف در جریان است. اما یک فروشگاه اینترنتی لباس بایست استراتژی و برنامه مشخصی برای جذب مخاطب و فروش لباس داشته باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

پیمایش به بالا