۱۰ قانون مهم و اساسی برای انتخاب اکسسوری ها

مقالات متنوعی برای کمک به آخرین روند تغییرات مد، از جمله آخرین ایده ها برای ترکیب لباس ها، انواع ست و … گرد هم می آیند، ما این مسائل را مطالعه کرده ایم و اکنون آماده ایم تا چند نکته در زمینه مد و لباس را با شما به اشتراک بگذاریم. پیش به سوی انقلاب در کمد لباس.

۱- بیشتر از ۳ تا ۴ اکسسوری بزرگ نپوشید

هیچ اشکالی ندارد که اکسسوری های بزرگ را در یک ست ترکیب کنید اما توجه داشته باشید که نباید تعداد آن ها از ۳-۴ تا بیشتر شود. البته به این نکته هم توجه داشته باشید که آن ها را با توجه به رنگ، سبک و جنس آن ها با یکدیگر ترکیب کنید.

اکسسوری های بزرگ باهم استفاده نشود
۲- یقه بزرگ را زیر یک روسری بزرگ پنهان نکنید

اگر کت یا پالتو  که استفاده می کنید دارای یقه بزرگ و پهن است، لازم نیست که یک روسری بزرگ را به لباس خود اضافه کنید. در عوض، از یک گردنبند باریک روی گردن و زیر لایه بیرونی لباس خود استفاده کنید. همچنین اگر پیراهن مجلسی یا شومیزی با یقه پهن استفاده میکنید. این اصل را در مورد پالتو های که یقه خز دارند هم رعایت کنید.

۳- اگر از اکسسوری های کوچک استفاده می کنید، فقط یک ست کامل از جواهرات مناسب را استفاده کنید

بعضی از مردم فکر می کنند که گردنبند، گوشواره، دستبند و حلقه هایی از یک ست بی نظیر به نظر می رسد. این ایده تنها تا حدی درست است، زیرا همه این ها بستگی به نوع اکسسوری دارد. اگر آن ها در اندازه کوچک باشند، پوشیدن همه آنها با یک دیگر می تواند ظریف و زیرکانه باشد. در کل بهترست هارمونی را در انتخاب اکسسوری ها رعایت کنید.

۴- قانون همیشگی ست بودن رنگ کیف و کفش را فراموش کنید

انتخاب کیفی که با کفش های شما ست باشد، اجباری نیست! اگر کفش های شما بسیار روشن هستند، بهتر است که از یک کیف دستی با رنگ متضاد استفاده کنید. هرچند ممکن است ترجیح دهید از روسری یا شال برای هماهنگی با کفش استفاده کنید. اما همراه کردن کیف و کفش احتمال خطای کمتری دارد و در بیشتر موارد بهتر و راحت تر انجام می شود.

۵- الویت های خود را مشخص کنید: لباس های درخشان یا اکسسوری های چشم گیر

هنگام کار بر روی سبک پوشش خود باید همیشه سعی کنیم دقیقا مشخص کنیم که می خواهیم چه اثری را به دست آوریم و سپس آن را در لباس های خود به کار ببریم. ما می توانیم لباس، آرایش و یا اکسسوری های خود را به عنوان بخشی از ظاهرمان نشان دهیم، اما باید از تلاش برای نشان دادن زیبایی هر سه مورد به طور هم زمان جلوگیری کنیم. مثلا ترکیب یک پیراهن یقه بزرگ چین دار و پف دار باگوشواره های بزرگ دارای نگین ها و الماس بسیار زیاد، به نظر کار بسیار پوچی است و در واقع هیچ کدام در کنار دیگری ظاهر زیبایی نخواهد داشت.ممکن است هر کدام را به تنهایی بسیار دوست داشته باشید اما مهم است بدانید از ترکیبشان چه بداست می آورید.

۶- استفاده از ساعت به همراه لباس شب یا پیراهن مجلسی را فراموش کنید

 ساعت مچی برای تیپ های روزمره، ورزشی و یا محیط های کاری مناسب است. با این حال، استفاده از یک ساعت به همراه لباس شب به طور دائم تقریبا غیر ممکن است. پیراهن مجلسی را با زیور آلات مناسب همراه کنید.

لباس شب با ساعت مچی
۷- به یاد داشته باشید که حلقه ها و انگشترهای بزرگ برای همه مناسب نیستند

حلقه ها و انگشتر های بزرگ برای انگشتان کوتاه اصلا مناسب نیستند. حلقه های باریک و نازک می توانند طول انگشتان کوتاه را از لحاظ بصری کشیده تر و لاغر تر نشان دهند. همچنین حلقه های پهن می توانند کمی از لاغری انگشتان و همچنین کشیدگی آنها کم کنند و ظاهری زیبا به آنها ببخشند.

زیور آلان متناسب با فیزیک بدن خود انتخاب کنید
۸- دستکش ها باید هم رنگ با یکی دیگر از رنگ های لباس شما باشد

یک راه سریع برای انتخاب دستکش های رنگی مناسب: به رنگ کفش، کمربند و یا رژ لب خود نگاه کنید و به عنوان یک قاعده همیشگی، دستکش های خود را باید حداقل با یکی از رنگ های لباس خود ست کنید.

۹- هنگام پوشیدن رنگ های پاستلی، از کفش های سیاه استفاده نکنید

بهترین رنگ کفش به همراه لباس های با رنگ پاستلی، استفاده از کفش های با رنگ ملایم و روشن می باشد. استفاده از کفش های تیره و مشکی واقعا در این ست به کار نمی آیند. کفش تخت یا با پاشنه دار یا کفش روز مره با رنگ ملایم برای استایل خود با توجه به سایر اجزای لباس خود انتخاب کنید.

کفش با رنگ ملایم برای لباس با رنگ پاستیلی
۱۰- اکسسوری های خاص فرهنگی (سنتی) را فقط با لباس های رنگی خنثی ترکیب و ست کنید

اگر از اکسسوری هایی با مهره های فراوان و رنگ های متنوع و شکل های متفاوت و خاص استفاده می کنید می توانید با پوشیدن لباس های با رنگ خنثی اثر کلی آن ها را کم کنید. یک پیراهن با رنگ ساده یا یک بلوز یا شومیز با رنگ خنثی میتواند با اکسسوری های سنتی بیشتر هماهنگ شوند تا یک پیراهن با رنگ قرمز یا یک شومیز رنگا رنگ و گل دار.

کسسوری های سنتی با لباس های ساده

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

پیمایش به بالا