لباس هایی از جنس بادکنک

این روزها صحبت از لباس‌های بادکنکی در فضای اینترنت گرم است. موضوعی که توجه بسیاری را از جمله طراحان و دست اندرکاران مد و پوشاک را به خود جلب کرده است. این لباس‌ها توسط یک دانشجوی فارغ التحصیل نروژی به نام فردریک جیورنسِن (Fredrik Tjærandsen) طراحی شده که در دانشگاه هنر “سینت مارتین” لندن در رشته طراحی لباس تحصیل‌اش را به اتمام رسانده. فردریک از جمله طراحان پر تلاش است که با برندهای مشهوری مانند بالنسیاگا (Balenciaga) و لوییس ویتون (Louis Vuitton) همکاری می‌کند.

این پوشاک بادکنکی از پلاستیک ساخته شده‌اند که به گفته خود فردریک سعی شده از پلاستیکی استفاده شود که مواد اصلی آن عمدتا از گیاهان تشکیل شده. کارکرد لباس‌ها اینگونه است که ابتدا مدل‌ها در هوای داخل بادکنک هستند. حجم اکسیژن داخل آن‌ها بین 2 تا 3 هزار لیتر است که حدودا انسان می‌تواند 3 ساعت از اکسیژن آن استفاده کند. بعد از خالی شدن قسمتی از آن و تغییر شکل‌اش می‌توان چند باره آن‌ها را پوشید. فردریک در طراحی لباس‌هایش از ضامنی استفاده کرد که مدل‌ها زمانی که نیمه راه را بر روی صحنه طی می‌نمودند با رها کردن آن، به مقدار مشخصی هوای بادکنکی که در داخل آن قرار گرفته بودند را از دست می‌داد و به شکل‌های گوناگونی در می‌آمد. فردریک در یکی از مصاحبه‌های خود می‌گوید: “طراحی لباس به گونه ای است که با فشار هوا تعبیه شده و این امکان را به مدل می‌دهد که با استفاده از یک ضامن هوای آن را خارج کند و به صورت یک لباس درآورد.” مجموعه او پس از آزمایشات مورد نیاز در نمایش سالیانه مد (BA) به نمایش گذاشته شد. او برای طراحی لباس خلاقانه‌اش موفق به دریافت جایزه این نمایش سالانه شد که رتبه ممتاز جایزه دانشگاه سینت مارتین در طراحی دانشجویی است.

در این نمایش مد، اتفاق جالبی هم افتاد. هنگامی که یکی از مدل‌ها ضامن را رها می‌کند لباس او شکل خود را به صورت یک لباس بادکنکی متورم از دست داد و هوای آن خارج شد و به صورت دامن درآمد.

در این نمایش مد، اتفاق جالبی هم افتاد. هنگامی که یکی از مدل ها ضامن را رها می کند لباس او شکل خود را به صورت یک لباس بادکنکی متورم از دست داد و هوای آن خارج شد و به صورت دامن درآمد.

1 دیدگاه دربارهٔ «لباس هایی از جنس بادکنک»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

پیمایش به بالا