همکاری هیجان انگیز ایکیا (IKEA) با طراح مد و فشن

احتمالا تا به حال اسم ایکیا را شنیده‌اید. فروشگاه سوئدی مشهوری که بیشتر از 70 سال است لوازم خانه، آشپزخانه و مبلمان را به فروش می‌رساند. یکی از جذابیت‌هایی که ایکیا برای مشتریانش به وجود آورده سیستم سر هم کردن محصول است. محصولات به گونه‌ای در بازار عرضه می‌شوند که مشتریان با وصل کردن اجزای جدا از هم حس خلق، و در موارد بسیاری همکاری با دیگری را تجربه می‌کنند. حال، این فروشگاه بین‌المللی تصمیم گرفته برای تولید مجموعه جدید خود با یک طراح پارچه و لباس همکاری کند، و او کسی نیست جز زاندرا رودز (Zandra Rhodes). رودز یک طراح انگلیسی 78 ساله است که امسال (2019) 50 سالگی حضورش در صنعت مد را جشن گرفت.

امضای زاندرا طرح‌های رنگارنگ و بزرگ و برجسته‌اش است طرح‌هایی که از موتیف‌های محلی سراسر دنیا الهام گرفته شده.‌ ایده ایکیا این است که با توجه به فصل‌ها، این طرح‌های پر از رنگ و نقش و نگار را وارد منازل کند. آن‌ها بر این باورند که خانه‌ای با طراحی‌ ایده‌ آل وجود ندارد، بلکه دکوراسیونی که هر کس برای خانه‌اش در نظر می‌گیرد نشان دهنده این است که چه کسانی در آن زندگی می‌کنند. طرح و رنگ همچنین از نظر بصری بر ابعاد، فضا و نور مکان تاثیر به سزایی دارد. طرح و رنگ تغییری است که از نظر اقتصادی مرقون به صرفه است و به راحتی قابل اجرا می‌باشد، به همین دلیل اینکه بتوان به وسیله آن‌ها داستانی گفت و یا بتوان از سلیقه افراد آگاه شد مواردی است که برای فروشگاه حائز اهمیت می‌باشد. دست اندرکاران ایکیا می‌گویند: “ما می‌خواهیم ببینیم افراد، خانه خود را با در نظر گرفتن گستردگی رنگ و طرح چگونه طراحی می‌کنند.”

زاندرا با تاکید بر دو ویژگی خاص در طراحی‌هایش (رنگ و طرح‌های متنوع) امیدوار است بتواند با ترکیب این طرح‌ها وارد خانه تمام افراد در سراسر جهان شود. هر چند هنوز جزئیات این مجموعه مشخص نشده، اینکه قرار است بر روی کدام لوازم تمرکز داشته باشد یا طرح‌ها چگونه باشد، با این حال سال 2019 سال بزرگ و تاثیرگزاری برای این طراح انگلیسی است.

2 دیدگاه دربارهٔ «همکاری هیجان انگیز ایکیا (IKEA) با طراح مد و فشن»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

پیمایش به بالا