تصویر تزیینی سوتین زنانه

چطور سایز سوتین خود را اندازگیری کنیم

نداشتن یک سوتین مناسب یا سایز درست آن ممکن است یک لباس بی‌نقص را برای شما بی ارزش کند از آن مهم تر این مساله یک فاجعه است که به راحتی یک روز کامل را خراب کند. درد سینه و درد شانه و کتف را به همراه دارد، که در صورت بلند مدت بودن می تواند آسیب دایمی به بدن شما وارد کند و البته برای  سینه‌های بزرگ تر تبدیل به دردی جانکاه شود. راه حل این مشکل پیدا کردن سایز مناسب و مدل مناسب است که با مناسبت  استفاده و لباس رویه و از همه مهم تر با اندام بدن شخص تناسب کامل داشته باشد، اما این مساله راحتی نیست.

سایز سوتین بین برندهای مختلف لباس زیر به شدت متغیر است؛ یک سوتین با کاپ “C” در یک فروشگاه ممکن است در فروشگاه دیگری “D” باشد. برای اینکه سوتینی با سایز درست دور سینه و کاپ تهیه کنید و یا حتی بیشتر لباس زیر مناسب با میزان حمایت دلخواه خود را پیدا کنید، بهترین راه این است که سایز دقیق سوتین خود را با استفاده از اندازه‌ گیری دور سینه تعیین کنید.

آموزش یافتن سایز مناسب سوتین ممکن است در ابتدا سخت یا حتی غیر ضروری به نظر برسد، اما دانستن اندازه‌های خود و نگهداشتن آن‌ها در دسترس هنگامی قصد خرید سوتین یا ست لباس زیرزنانه دارید، فرآیند خرید سوتین یا ست لباس زیر را به طرز قابل توجهی آسان‌تر می‌کند، به ویژه برای خرید آنلاین از فروشگاه های اینترنتی. برای اندازه ‌گیری تنها یک متر خیاطی و کمی زمان نیاز است. علاوه بر این، دانستن چگونگی اندازه ‌گیری دور سینه باعث آسان‌تر شدن تطبیق با تغییرات سینه ناشی از افت و افزایش وزن، نوسانات هورمونی، پیری، بارداری و موارد دیگر می‌شود.

گام نخست- دور سینه خود را اندازه بگیرید:

در حالی که سوتین نبسته اید، از متر خیاطی برای اندازه گیری دور سینه خود مستقیماً زیر سینه استفاده کنید.(درست مطابق شکل زیر) متر بایست بطور کامل مستقیم و افقی باشد بدون آنکه منحرف شود ویا بدن شما را تحت فشار قرار دهد. اندازه را به نزدیک‌ترین عدد صحیح گرد کنید. به عدد خوانده شده از روی متر 11.5 سانتی متر اضافه کنید؛ این محاسبه سایز بند سوتین شما را تعیین می‌کند. به عنوان مثال، اگر اندازه گیری شما 71.5 سانتی متر باشد، سایز بند سوتین شما 83 خواهد بود. یعنی با توجه به سایزهای استاندارد یکی از سایزهای 80 یا 85 مناسب شما است. بایست اندازه سوتینی که مایل به خریدش هستید را ملاحظه کنید با توجه به تعداد قزن های آن و اندازه هر قزن سایز مورد نظر را انتخاب کنید.

اندازه گیری سایز بند سوتین

گام دوم- بیشترین حجم سینه خود را اندازه گیری کنید:

برای اندازه گیری دور قسمت پرحجم تر سینه خود بایست با استفاده از متر خیاطی دور پرحجم ترین قسمت سینه در ناحیه نوک سینه را اندازه بگیرید. متر را به آرامی دور بخش پهن ترو پر حجم سینه‌تان بگردانید. توجه کنید برای اندازه گیری کاپ سوتین بایست کمی فشار بیاورید اما توجه کنید که سینه ها را فشرده نکنید سپس عدد بدست آمده را به نزدیک‌ترین عدد صحیح گرد کنید. تصویر زیر به شما کمک می کند تا اندازه گیری درستی انجام دهید. توجه کنید که هنگام اندازه گیری نبایست سوتینی پوشیده باشید.

اندازه گیری کاپ سوتین

گام سوم- محاسبه سایز سوتین:

اندازه سایز بند سوتین که در گام نخست محاسبه شده را از اندازه سینه بدست آمده در گام دوم کم کنید و از جدول سایز کاپ سوتین استفاده کنید. اندازه هایی که در جدول می بینید به اینچ هستند. خوشبختانه بسیاری از متر های خیاطی دو طرف دارند یک طرف آنها اندازه را به سانتیمتر ارایه می کند و طرف دیگر اندازه را به اینچ. ولی اگر متر شما اینطور نبود نگران نباشید می توانید از ماشین حساب گوشی موبایل خود برای تبدیل سانتیمتر به اینچ استفاده کنید و یا اینکه هر عددی که به سانتیمتر از روی متر خیاطی خواندید را به 2.54 تقسیم کنید.

سوتین برند دکسونری

 سایز سوتین شما از ترکیب سایزبند و کاپ تشکیل می‌شود. به عنوان مثال، اگر اندازه سینه شما 37 اینچ است و اندازه بند شما 34 اینچ است، محاسبه اینگونه خواهد بود:

 34 اینچ (بند) – 37 اینچ (سینه) = 3 اینچ.

 این به معنای 34C است.  در بین محصولات تولید ایران این سایز برابر با C85 می باشد.

سوتین دکسونری تصویر جزییات

چگونه از درستی سایز سوتین خود مطمئن شوید:

  •         به جلو خم شوید، سپس سوتین را بپوشید و قزن بند‌ها را ببندید. این اطمینان حاصل می‌کند که سینه‌های شما کاملاً در کاپ‌ها باشند. بند سوتین را تنظیم کنید نبایست خیلی شل باشد فشار آن بایست در حدی باشد که شما بتوانید یک انگشت را به زیر بند بلغزانید، بند پشت سوتین باید با جلوی آن هم‌سطح باشد و در یک تراز قرار گیرد.
  •         بند های شانه را ثابت کنید و بایست ابتدا بند سوتین را ببندید سپس بند های شانه را تنظیم کنید.
  •         یک پیراهن یا شومیز جذب بپوشید و دکمه های آن را ببندید اگر سوتین زیر آن چروک می شود یا سینه ها از کاپ پیراهن بیرون میزند سایز مناسبی را انتخاب نکرده اید.
  •         اگر سایز کاپ سوتین شما B، C، D یا بزرگتر هست در آینه از بغل به خود نگاه کنید اگر سینه های شما در میان فاصله شانه و آرنج قرار گرفته است سوتین درستی انتخاب کرده اید. در غیر این صورت شما بایست مدل دیگری از سوتین را انتخاب کنید که حمایت بیشتری را برای سینه های شما فراهم کند. برای آشنایی با انواع مدل سوتین ها و کاربرد آنها می توانید مقاله انواع مدل سوتین را مطالعه کنید.
  •  هنگام خرید سوتین بهتر است سوتینی را انتخاب کنید که وقتی روی بیرونی قزن سته شد مناسب شما باشد به مرور زمان و با شستشو ممکن است نیاز پیدا کنید سوتین را روی قزن های داخلی ببندی تا به سمت تنگ تر شدن پیش بروید تا همچنان سوتین شما برای شما مناسب باشد. روش درست شستشو و نگهداری سوتین را می توانید در مقاله چگونه و چند وقت یکبار باید سوتین را بشوییم بیابید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

پیمایش به بالا