عطر ها برای مناسبت پوستی

چند نکته درباره انتخاب عطر

معمولاً افراد برای انتخاب عطر یکی از دو کار زیر را انجام می دهند:

۱- به دنبال همان عطری می گردند که از دوران دبیرستان استفاده می کردند.
۲- عطری را انتخاب می کنند که در لحظه خرید به نظرشان خوب است.
البته راه دوم بسیار بهتر از راه اول به نظر می رسد، اما برای انتخاب عطر مناسب فقط مهم این نیست که کدام به نظرتان خوشبو بیاید. برای انتخاب بهتر باید به چند نکته توجه داشته باشید. توجه به نوع پوست اهمیت زیادی در انتخاب عطر دارد، اینکه پوستتان چرب یا خشک است نیز اهمیت دارد. رایحه هر عطری برای افراد مختلف متفاوت است چرا که این رایحه تا حد زیادی به نوع پوست شما و مواد تشکیل دهنده ی آن عطر بستگی دارد.

انتخاب عطر عکس 1

چطور بفهمیم چه عطری با چه نوع پوستی سازگار است

پوست های چرب:
افرادی که پوست چربی دارند، فعالیت شیمیایی بدنشان زیاد است. چربی اضافی روی سطح پوست می تواند با ادوکلن ترکیب شده و عطر دوام بیشتری پیدا کند. اما چربی زیاد ممکن است باعث شود که رایحه ی عطر تغییر کرده و تبدیل به بوی نا خوشایند شود. برای جلوگیری از این مسئله، در طی روز از عطر کمتری استفاده کنید یا اینکه از عطر هایی با بویی ضعیف تر یا عطرهایی که کمتر با عطر مشک و بیشتر با عطر میوه ها و گل ها ساخته شده باشد استفاده کنید. عطر هایی که برای فصل تابستان ساخته شده اند برای مردهایی که پوست چرب دارند بهترین نوع به حساب می آید.

انتخاب عطر عکس تزیینی 2

پوست های حساس:

یک مشکل بزرگ برای افرادی که پوست حساس دارند این است که عطر و اسپری های قوی را همزمان با محصولات پوستی قوی نیز استفاده می کنند. اگر پوستتان  آکنه و کهیر دارد، بهتر است که از استفاده عطر بعد از افترشیو و اسپری بدن خودداری کنید، به خاطر اینکه ممکن است باعث آلرژی شود. بهتر است که ترکیباتی که در این عطرها استفاده می شود همه از مواد طبیعی باشند.

1 دیدگاه دربارهٔ «چند نکته درباره انتخاب عطر»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

پیمایش به بالا