چگونه می توان از پوست خشک در فصل سرما جلوگیری کرد؟

پاییز در راه است، هوا در حال خشک شدن است و چکمه‌ها در حال برگشتن به جا کفشی‌ها هستند. و خیلی زود تابستان گرم و درخشان ما جای خودش را به هوای سرد، سوزناک و پوست خشک و حساس می‌دهد. هر چند اثرات جانبی در آخر هر فصل غیر قابل اجتناب است ولی با رعایت چند مورد می‌توان تغییر به سزایی هم در ظاهر و هم در احساسی که داریم ایجاد کرد. و رعایت این موارد باعث می‌شود تفاوت محسوس آن را هنگامی که برگریزان است با هنگامی که اولین شکوفه‌ها در حال شکوفایی هستند حس کنید.

قبل از بروز هر گونه نشانه از عارضه‌های پوستی، یکی از آسان‌ترین و دم دست‌ترین روش برای اینکه از پوست خود محافظت کنید این است که رطوبت اتاق خواب خود را تنظیم کنید. بر‌اساس گفته‌های متخصصین با افزایش رطوبت در فضای اتاق می‌توان از خشکی پوست جلوگیری کرد. آن‌ها تاکید می‌کنند که با انجام دادن این کار حتی در روزهای نیمه گرم شما از خشکی پوست جلوگیری می‌کنید و رطوبت پوست خود را برای روزهای آینده تامین خواهید کرد.

گام بعدی این است که در نحوه مراقبت‌های پوستی خود تجدید نظر کنید. به عنوان مثال انجام دادن لایه برداری دو بار در هفته کمک می‌کند که پوست شما رطوبت خود را در روزهایی که هوا خشک است حفظ کند. چرا که وقتی پوست خشک می‌شود سلول‌های مرده تجمع پیدا می‌کنند و اجازه نفوذ هیچ مرطوب کننده ای را نمی‌دهند. با این عمل سطح پوست شما آماده جذب کرم‌هایی با رطوبت بالاتر و همچنین حاوی چربی بالاتر می‌شود.

پاییز تماما به جنس لباس‌های انتخابی شما و مراقبت‌های پوستی بستگی دارد. از جمله این موارد محافظت کننده، می‌توان به سرم هیالورونیک اسید (باعث جوانسازی و درخشندگی می‌شود)، پکیج از آنتی اکسیدان‌ها که ضد التهاب هستند به همراه مرطوب کننده و یا روغن‌ها (بهتر است بی بو باشند تا پوست را تحریک نکنند) نام برد. چنین مراقبت‌هایی باعث درخشندگی پوست و سفت شدن آن می‌شوند. بسیاری از پاک کننده‌ها امروزه آلودگی‌ها را پاک می‌کنند بدون آنکه باعث خشکی پوست شوند. از این محلول‌ها می‌توان برای پاک کردن آرایش و شستن روزانه صورت نیز استفاده کرد. و نکته آخر در این بخش اینکه صبح‌ها کرم ضد آفتاب را نباید فراموش کرد.

پیشنهاد: سرم پوست ایو روشه سری Rich Cream مدل Elixir Beauty

و در نهایت از دیگر مواردی که به پوست شما در تنظیم رطوبت کمک می‌کند رعایت رژیم غذایی مناسب است. ساردین‌ها (نوعی ماهی)، روغن زیتون، تخم کتان و آواکادو که سرشار از روغن امگا 3 و اسیدهای چرب هستند گزینه‌های مناسبی برای چربی طبیعی در روزهای سرد سال هستند. از خوردن غذاهایی که ترکیب اصلی آن‌ها کربوهیدرات تصفیه شده است بپرهیزید مانند: نان سفید، پاستا، میوه‌های خشک شده. لبنیات از جمله مواد غذایی هستند که از تورم و همچنین خشکی پوست جلوگیری می‌کنند.

پیشنهاد: کرم مرطوب کننده هیدرافیز لاروش پوزای مخصوص پوست خشک حجم 50 میلی لیتر

2 دیدگاه دربارهٔ «چگونه می توان از پوست خشک در فصل سرما جلوگیری کرد؟»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

پیمایش به بالا