تکنولوژی لباس و اجرای زنده گروه “Muse”

پیش از این درباره لباس‌هایی که با تکنولوژی خاصی تولید شده اند مطلبی منتشر کرده بودیم. بسیاری از خوانندگان و بازیگران در برخی مراسم این لباس‌ها را پوشیده بودند و این لباس‌ها را به نمایش گذاشته بودند. با توجه به آنچه گفته شد نوع خاصی از این صنعت به گونه ای است که، تکنولوژی به کار برده شده در این لباس‌ها، LED‌هایی است که در لباس‌ها جا‌گذاری شده و با نورپردازی مناسب خودنمایی می‌کنند. این لباس‌ها در محیط‌های تاریک جذابیت بصری بسیاری ایجاد می‌کنند. این تکنولوژی با راه پیدا کردن در فضای موسیقی و اجراهای زنده تحول شگرفی را ایجاد کرده است.

این روزها گروه راک انگلیسی میوز (Muse)، در حال برگزاری تور آلبوم آخر خود با نام “Simulation Theory” به معنی نظریه شبیه سازی می‌باشد. در اجراهای پیشین این گروه استفاده از نور و رنگ بر روی صحنه دیده می‌شد. و یا عینک‌های  تزئینی متفاوتی که مَت بِلیمی (Matt Bellamy) خواننده و آهنگساز و رهبر گروه استفاده می‌کرد. اما اکنون این گروه پیشرو پا فراتر گذاشته و خلاقیت‌های نوینی در اجراهای زنده خود ایجاد کرده است. به غیر از استفاده از صفحات نمایش بسیار بزرگ برای نمایش تصویرهای متفاوت آن‌ها نور را وارد لباس‌های خود کرده اند.

در طول کنسرتی که در لندن برگزار شد مت بلیمی در آهنگ‌های متفاوت، لباس‌ها و اکسسوری‌های  گوناگونی پوشیده که در آن از تکنولوژی LED‌ها استفاده شده. هنگامی که آهنگ الگوریتم “Algorithm” نواخته می‌شود او عینکی به چشم دارد که نورهای رقصنده به جای شیشه در حال حرکت هستند. او همچنین کتی به تن دارد که در قسمت پشت آن نور‌های رنگی و رقصنده به چشم می‌خورند. شاید این حجم از نور زیاد به نظر برسد اما این یکی از ویژگی‌های کنسرت این گروه است. نورهایی با رنگ‌های تند و درخشان. داستان لباس‌های مت اینجا خاتمه نمی‌یابد! او هنگامی که در حال نواختن سینتی سایزر است دست چپش را به گونه‌ای گرفته که تماشاچیان آن را نمی‌بینند اما طوری می‌چرخد که دستکش‌اش مشخص می‌شود نورهای رنگی آن نمایان می‌شود. دست‌کشی که سخت و فلزی است و بلندی آن تا پایین آرنجش می‌رسد. مت بلیمی کتش را با یک شلوار مردانه مشکی براق پوشیده و زیپ کتش را بسته. اما او سراسر نورانی است.

رقصنده‌های نورانی از دیگر موردهایی است که می‌توان نام برد. لشکری از افسران که شبیه سربازان در فیلم جنگ ستارگان هستند. مت بلیمی هنگامی که وارد صحنه می‌شود توسط این سربازان احاطه می‌شود اما این سربازان بعد از دقایقی به رقصنده‌هایی تبدیل می‌شوند که در قسمت آستین و جلوی لباسشان نور ساطع می‌شود و توجه را جلب می‌کند.

2 دیدگاه دربارهٔ «تکنولوژی لباس و اجرای زنده گروه “Muse”»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

پیمایش به بالا