چطور و چگونه سوتین را بشوریم

چگونه و چند وقت یکبار بایست سوتین را بشوریم

وقتی سخن از بهداشت لباس به میان می‌آید، سوتین‌ها و لباس زیربه طور کلی در فهرست اولین لباس‌ها هستند که باید آنها را بیشتر از سایر لباس ها بشویید. اما در میان لباس زیر زنانه، سوتین نسبت به سایر لباس زیر فرآیند شستشوی سخت تری دارد، هرچند شستشوی سایر انواع لباس زیرشامل شورت و ست لباس زیر نیز تا حدودی همینطور است. نخست اینکه فرآیند شستشوی آنها به راحتی همچون انداختن آنها در ماشین لباسشویی نیست و دیگر اینکه تقریباً غیرممکن است که بفهمید چقدرسوتین شما کثیف شده‌ است.

این موضوع یک پرسش ساده اما پر اهمیت در مورد شستشوی لباس زیر و سوتین به وجود می آورد: چقدر باید سوتین‌ها را بشویید؟ بدون شک، سوتین‌ها مانند جین‌ها نیستند که باید تا جای ممکن منتظر بمانید تا بشویید. اما همچنین مثل شورت نیستند که نیاز به شستشوی روزانه دارند.

کارشناسان بهداشت و مد و لباس پیشنهاد می‌دهند که هر دو روز یا حداکثر هر سه روز یک سوتین را بایست بپوشید. چیز اصلی که سعی می‌کنید انجام دهید حفظ کیفیت سوتین تا حداکثر زمان ممکن است. وقتی شما روزانه دست کم 14 تا 16 ساعت یک سوتین را به تن دارید، لباس نه تنها روغن‌های پوست و باقی مانده دئودورانت و سایر مواد بهداشتی معطر را جذب می‌کند، بلکه لاستیک آن نیز از طریق استفاده کشیده شده و از شکل خارج می‌شود. سوتین‌ها رطوبت و باکتری‌ها را جذب می‌کنند که منجر به بوی نامطبوع، تحریک و حتی عفونت‌های احتمالی می‌شود. پس لازم است برای رعایت بهداشت پوست خود مرتب سوتین خود را بشورید از طرفی بهتر است از یک سوتین را به مدت طولانی استفاده نکنید زیرا که راحت تر و سریعتر لباس شما از بین خواهد رفت.

سوتین نخی دکسونری

اما واقعیت این است که اکثر زنان ماشین لباس شویی خود را هر دو یا سه روز یکبار روشن نمی کنند یا عمل شستشوی لباس را دوبار در هفته انجام نمی دهند. واقعیت این است که شستشوی بیش از حد ممکن است الاستیسیته لباس را آسیب بزند. مگر اینکه واقعاً عرق کرده باشید، ترتیب شستشو واقعاً به اقلیم و فعالیت‌های جسمانی وابسته است. ولی مهم است که به عنوان یک قاعده عمومی حداکثریک شش تا هفت روز منتظر بمانید. فقط اطمینان حاصل کنید که اگر ورزش کرده یا به میزان قابل توجهی عرق کرده‌اید، برای جلوگیری از بوهای نامطبوع بلافاصله شستشو کنید.

اما بهترین روش برای شستن سوتین چیست؟ چطور بایست آنها را شست تا هم از نظر بهداشتی یک شستشوی کامل باشید و هم سلامت لباس به طور کامل حفظ شود. هر چند شستشوی مکرر سوتینها ابتدا به نظر دشوار می‌آید، اما ایت روش تضمین می‌کند که سوتین شما فرم مناسب خود را حفظ کند. اما در مورد روش شستشو، بایست گفت که تنها یک راه وجود دارد: شستشوی دستی. سوتین ها برخلاف سایر لباس ها به طور متوسط از35 تا 40 قطعه تشکیل می شوند. همچنین شامل قطعات فلزی هستند که در ماشین لباسشویی به راحتی آسیب می‌بینند. از طرف دیگر قطعات فلزی مانند قزن می تواند به خود ماشین لباس شویی هم آسیب بزند. ضمن آنکه از نظر بهداشتی نیز خیلی بهتر است که لباس زیر جداگانه شسته شود تا با سایر لباس ها فرد یا حتی لباس های خانواده. برای اینکار از یک مایع شوینده که کمتر کف ایجاد کند استفاده کنید. همچنین از مایع شوینده قوی و سفید کننده ها نیز نبایست استفاده کنید و مهم اینکه فرآیند شستشو بایست دست کم 4 تا 5 دقیقه طول بکشد تا از نظافت کامل لباس و ازبین رفتن باکتری ها مطمئن شوید و بوی عرق و رایحه باقی مانده از عطر ها نیز پاک شود. به هیچ وجه سوتین را نچلانید. این کار به قطعات و دوخت و پارچه ظریف سوتین آسیب می زند.

نمای داخل سوتین نخی دکسونری

 در مورد شستشوی سوتین ها، با ماشین لباس شویی بایست گفت می‌توان از حالت ملایم ماشین استفاده کرد اگر شما از کیسه شستشو مخصوص لباس زیر استفاده کنید. در این روش، بایست به یاد داشته باشید که از آب سرد استفاده کنید دمای آب بهتر است از 30 درجه سانتیگراد کمتر باشد همچنین ازبستن قزنها قبل از شروع چرخش ماشین لباس شویی مطمئن شوید. اما هیچ‌وقت سوتین را در ماشین‌خشک‌کن قرار ندهید. بیشترین آسیب به الیاف و کش های سوتین در ماشین‌خشک‌کن‌های گرم رخ می‌دهد، زیرا حرارت بالا می‌تواند ارتجاع بافت را کاهش دهد و پارچه و بندها و دستک سوتین را تغییر دهد.خشک کردن به روش آویزان کردن سوتین از بند رخت بهترین روش برای اینکار است.

سوتین شست شده

اگر با زردی یا لکه های ناشی از مواد آرایشی و… مواجه شدید بهتر است قبل از شستشو لکه ها را پاگ کنید برای اینکار سوتین را به مدت سی دقیقه در آب ولرم قرار دهید و از لکه برهای مخصوص که به رنگ سوتین آسیب نزند استفاده منید لکه بر را روی یک پارچه نرم بزنید و با استفاده از آن پارچه سوتین را تمیز کنید بهتر است فقط ناحیه لکه را با استفاده از لکه بر شستشو دهید نه کل آن را سپس با آب سوتین را بشورید پس از فرآیند لکه بری سراغ شستشوی سوتین بروید.

اگر تمایل دارید در مورد سوتین و سایر لباس زیر زنانه اطلاعات بیشتری کسب کنید می توانید مقاله با انواع مدل سوتین آشنا شوید را مطالعه کنید همچنین مقاله هفت نکته مهم در مورد لباس زیر زنانه می تواند اطلاعات بیشتری را در این خصوص در اختیار شما قرار دهد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

پیمایش به بالا